نوشته شده توسط : منتال لند

ترک کوکائین | کوکائین چیست؟

کوکائین یک ماده محرک بسیار قوی است که دارای قدرت اعتیاد آوری زیادی می باشد. نیمه عمر تاثیرات این ماده محرک کوکائین به میزان و مدت زمان مصرف و همچنین سرعت متابولیسم بدن فرد بستگی دارد و از ۳۰ دقیقه تا یک ساعت می تواند دوام داشته باشد. مصرف کوکائین بر روی سلولهای مغزی به طور مستقیم اثر گذاشته و باعث ترشح دوپامین در مغز می گردد.

منبع : ترک اعتیاد کوکائین

این ماده باعث می‌شود تا دوپامین زمان بیشتری میان سلولهای مغز باقی بماند. از سوی دیگر مصرف کوکائین باعث تنگ شدن رگ های خونی شده و موجب افزایش فشار خون و ضربان قلب می گردد. همین موضوع می‌تواند عوارض جسمی و روانی متعددی را بر فرد تحمیل نماید. برخی از مهمترین عوارض مصرف کوکائین عبارتند از:

  • تعریق شدید
  • لرزش دستها
  • اسپاسم عضلانی
  • افزایش فشار خون
  • گشاد شدن مردمک چشم

اعتیاد به کوکائین باعث ایجاد وابستگی های شدید روانی و همچنین عوارض مختلف فیزیولوژیکی در افراد می شود، به همین دلیل برای ترک کوکائین لازم است افراد از خدمات حرفه ای و درمانی تخصصی بهره مند شوند. در همین رابطه مرکز ترک اعتیاد اهواز به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد آنلاین کشور با ارائه خدمات درمانی و روانشناختی برای ترک اعتیاد کوکائین و سایر آمفتامین ها، آماده خدمت رسانی به بیماران اعتیاد و خانواده های آنان می باشد.

در این مرکز درمان اعتیاد، از رویکردها و متدهای درمانی استفاده می شود که باعث ایجاد هیچگونه وابستگی جسمی و روانی برای بیمار نمی شود و به بیماران کمک می کند تا افکار، انتظارات و رفتار بیمارگونه و مواد جویانه را اصلاح کرده و برای روبرویی با زندگی واقعی پس از خروج از مرکز درمان، مهارت‌های مقابله‌ای صحیح و استاندارد را بیاموزند.

ترک کوکائین | خطرات مصرف کوکائین

مصرف کوکائین دارای عوارض و خطرات متعددی است و بیماری‌های مختلفی جسمی و روانی را به افراد مصرف‌کننده تحمیل می‌کند. در همین رابطه بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی از خطرات و عوارض کشنده کوکائین به مصرف آن روی می آورند. اما باید بدانیم که این عوارض به قدری شدید و مخرب هستند که باید حتماً نسبت به آن هوشیار بود. در حقیقت آگاهی از عوارض مصرف کوکائین می‌تواند به افراد و خانواده های آنها کمک کند تا از مصرف و اعتیاد به این ماده محرک خطرناک، جلوگیری به عمل آورند. برخی از مهمترین عوارض مصرف کوکائین عبارتند از :

  • نوسانات خلقی پی در پی
  • افزایش اشتها و افزایش وزن
  • خستگی و بهم ریختگی روانی
  • اختلال و بهم ریختگی ریتم خواب

خدمات درمان اعتیاد و سم زدایی مرکز ترک اعتیاد اهواز

خدمات ترک کوکائین در مرکز ترک اعتیاد اهواز به صورت سم زدایی تدریجی و استاندارد بوده و افراد با بستری شدن در دوره های درمانی در مرکز می‌توانند روند معالجه خود را به صورت میان مدت و یا حتی طولانی مدت، طی کنند. روش درمان اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد اهواز شامل حذف کامل ماده مخدر بدون جایگزینی هرگونه ماده مخدر دیگر می باشد.

همچنین تمامی مراحل درمان اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد اهواز، تحت نظارت متخصصین ترک اعتیاد، روانشناسان و روانکاوان اعتیاد صورت می‌پذیرد و افراد با مراقبت های شبانه روزی توسط مددیاران حاضر در مرکز علاوه بر حفظ سلامتی جسمی و روانی خود می توانند بهترین نتیجه را از ترک اعتیاد بدون بازگشت تجربه نمایند.

کمپ ترک اعتیاد اهواز با همکاری مراکز درمان اعتیاد استاندارد و مجهز شرایط درمانی مناسب، امکانات رفاهی و اقامتی مناسبی را به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد آنلاین ایران ایجاد کرده است. همچنین این مرکز درمان آنلاین با همکاری کمپ ترک اعتیاد بانوان آماده خدمت‌ رسانی به بیماران و بانوان بیمار اعتیاد می باشد.

عزیزان و همراهان ارجمند توجه داشته باشید که مدت زمان درمان و ترک کوکائین به پارامترهای مختلفی همچون نوع و دوز ماده مصرفی، مدت زمان اعتیاد و همچنین سلامت جسمی و روانی افراد بستگی دارد که پس از انجام مشاوره های روانشناسی اولیه مشخص می گردد.

سوالات متداول درباره ترک اعتیاد کوکائین

آیا کوکائین یک ماده اعتیاد آور است؟
بله. کوکائین یک ماده محرک است که دارای قدرت اعتیادآوری بالایی می باشد. مصرف این ماده محرک باعث ایجاد وابستگی های شدید روانی در افراد شده و برای درمان و متوقف سازی آن به کمک های تخصصی و درمانی مختلفی نیاز است.

آیا ترک اعتیاد کوکائین در خانه امکان پذیر است؟
به طور حتم خیر. کوکائین یک ماده محرک بشدت خطرناک است که دارای عوارض شدید روانی و ذهنی می باشد. این ماده محرک می تواند تاثیرات مخرب بسیاری را به افراد مصرف کننده تحمیل نماید. در نتیجه برای ترک کوکائین حتماً باید در یک مرکز ترک اعتیاد بستری شد و از کمک های تخصصی و نظارت های شبانه روزی متخصصین ترک اعتیاد استفاده کرد. در حقیقت ترک این ماده محرک در خانه بسیار خطرناک است و عوارض زیادی دارد.

 

منبع : ترک اعتیاد کوکائین



:: برچسب‌ها: ترک کوکائین , ترک اعتیاد کوکائین , کوکائین , اعتیاد به کوکائین ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتال لند

کراک چیست؟

کراک یکی از انواع مواد محرک است که باعث ایجاد وابستگی های فکری و جسمی بسیار شدیدی می شود. به طور متوسط نیمه تاثیرات این ماده مخدر کشنده پس از مصرف از ۸ تا ۱۵ دقیقه می باشد که در این مدت بر روی سیستم عصبی مرکزی افراد تاثیر می گذارد. کراک باعث تغییرات چشمگیری در عملکرد سیستم های عصبی و درونی افراد مانند سیستم گردش خون و اعصاب میگردد و البته می‌تواند باعث ایجاد فشار زیادی به سیستم عصبی و روانی افراد گردد.

منبع : ترک اعتیاد کراک

مصرف کراک باعث تجمیع مقادیر زیادی از ماده دوپامین در مغز شده که فضای بین سلولی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد که در نهایت باعث ایجاد وابستگی های شدید جسمی و روانی در افراد می شود. کراک به طور عمده باعث ایجاد عوارض جبران ناپذیر و به خطر انداختن سلامت افراد می گردد. برخی از مهمترین عوارض مصرف کراک عبارتند از:

  • ابتلا به بیماری های ریوی
  • برونشیت
  • تیرگی لبها
  • تنگی مردمک چشم
  • بی خوابی
  • افسردگی
  • پارانویا
  • هذیان گویی
  • افزایش ضربان قلب
  • فشار خون
  • سکته قلبی
  • تشنج
  • مرگ ناگهانی

دلایل اعتیاد به کراک

همانطور که در مقاله مفهوم بیماری اعتیاد توضیح داده شد، اعتیاد به کراک می‌تواند دارای علل و عوامل زمینه ساز متعددی باشد که برخی از آنها می توانند محیطی، شخصیتی و یا روانی باشند. اما یکی دیگر از عوامل زمینه ساز و گرایش به مصرف ماده مخدر کراک به عوامل ژنتیکی مربوط می‌شود که با تحقیقات انجام شده مشخص شده افرادی که در خانواده و پیشینه آنها سابقه اعتیاد وجود داشته است، احتمال گرایش آنها به اعتیاد بیشتر است.

وابستگی‌های فکری و روانی تنها به ماده مخدر کراک خلاصه نمی‌شود و ممکن است افراد به انواع مواد محرک دیگر مانند کوکائین نیز گرایش پیدا کنند. اما برای پیشگیری از ابتلا به اعتیاد فعال، شناخت عواملی که میتواند بر گرایش افراد به مصرف مواد مخدر موثر باشد می تواند تا حدود زیادی افراد را با عوارض مهلک اعتیاد آشنا کرده و به آنها کمک کند تا از مصرف مواد خودداری کنند.

ترک ماده کراک

همانطور که توضیح داده شد، مصرف ماده مخدر کراک می‌تواند باعث ایجاد وابستگی های شدید روانی و جسمی در افراد شده که در نتیجه آن فرد برای رهایی و متوقف سازی اعتیاد فعال به کراک باید حتماً از خدمات روانشناختی و روان درمانی استفاده کرده و با استفاده از مشاوره ترک اعتیاد از عود مجدد اعتیاد جلوگیری به عمل آورد.

به همین دلیل توصیه ما به شما این است که برای ترک اعتیاد به کراک حتماً به مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد آنلاین که دارای خدمات متنوع ترک اعتیاد برای افراد است، مراجعه فرمایید. این مرکز درمان اعتیاد با استفاده از متخصصین و روانشناسان حاضر در مراکز همکار به افراد کمک می کند تا با استفاده از روش‌های درمانی استاندارد در کمپ ترک اعتیاد اهواز به متوقف سازی کامل ماده مخدر پرداخته و بدون جایگزین کردن هیچ دارو یا ماده مخدری روند درمان خود را ادامه دهند.

قطع مصرف و ترک اعتیاد کراک

یکی از مهمترین عوارض مصرف ماده مخدر کراک، اوردوز می باشد که در اثر شدت یافتن مصرف این ماده مخدر اتفاق می افتد. همانطور که میدانیم که کراک بر اساس ساختار مولکولی که دارد، تاثیرات مخرب بسیاری را بر سیستم عملکردی مغز افراد وارد می‌آورد و باعث وابستگی های شدید روانی و عصب شناختی در افراد می گردد. در همین رابطه افراد مجبور هستند دائماً برای دستیابی به حالت نشئگی مصرف خود را افزایش دهند که در نهایت با خطر اوردوز روبه‌رو می‌شوند.

از طرف دیگر اعتیاد و ترک کراک دارای مشکلات بسیاری است و می‌تواند عوارض متعددی را به فرد تحویل نماید. در این بین، مشکلات عصب شناختی و سیستم عصبی و همچنین علائم محرومیت و ترک اعتیاد در اثر قطع مصرف آن به شدت بروز پیدا می‌کنند که برخی از آنها عبارتند از :

  • ضعف
  • خستگی
  • اضطراب و ترس
  • میل شدید به مصرف
  • افسردگی های شدید روانی

با توجه به عوارض یاد شده لازم است تا هر فرد برای ترک ماده محرک کراک به متخصصین و درمانگران اعتیاد مراجعه کرده و از مشاورین و روانشناسان در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمک بگیرد.

درمان اوردوز کراک

همانطور که می‌دانید اوردوز در اثر مصرف کراک می تواند کشنده باشد، به همین دلیل می بایست نسبت به آن آگاهی های لازم را بدست آورد. مهم‌ترین اقدامی که در زمان مشاهده اوردوز در یک فرد معتاد باید انجام پذیرد، ارتباط با مرکز اورژانس می باشد، زیرا به احیای قلبی و ریوی نیاز است و در صورت بروز تشنج شرایط باید کنترل شود.

از طرف دیگر در هنگام مراجعه پزشکان باید اطلاعات دقیقی از مواد مصرفی فرد بیمار و همچنین میزان آن در اختیار پزشک مربوطه قرار گیرد. زیرا ممکن است فرد علاوه بر مصرف کراک از سایر مواد مخدر و یا الکل نیز استفاده کرده باشد که می تواند روند درمان را با تغییرات مهمی روبرو کند. به طور مثال برای ترک کراک ، ممکن است نیاز به شستشوی معده با استفاده از داروهای خاص برای فرد بیمار وجود داشته باشد. به همین دلیل لازم است تا اطلاعات دقیقی را در اختیار متخصصین قرار دهید.

خدمات ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ

همانطور که در صفحه خدمات ترک اعتیاد کراک توضیح داده شد، روشهای درمان اعتیادی که در مرکز ترک اعتیاد اهواز مورد استفاده قرار می گیرد، دارای استاندارد های درمانی می باشد که زیر نظر متخصصین و روانشناسان در مراکز درمان اعتیاد انجام می پذیرد. در این راه با استفاده از متد های درمانی تدریجی و با استفاده از خدمات روانشناختی به فرد کمک می‌شود تا بدون جایگزین کردن مواد مخدر دیگر مصرف مواد را به آهستگی و کمترین فشار قطع نماید و در شرایط کنترل شده، روند سم زدایی خود را تحت نظارت روانشناسان و متخصصین مرکز طی نمایند.

در همین رابطه باید بدانیم که افراد در مراکز ترک اعتیاد استاندارد و همکار اهواز کمپ در شرایط استاندارد درمانی قرار می گیرند و با کمک متخصصین حاضر در مرکز می توانند روند موفقیت آمیزی را تجربه نمایند و در بهترین کمپ ترک اعتیاد آنلاین ایران بستری شوند.

به یاد داشته باشید که طول زمان ترک اعتیاد کراک افراد به پارامترهای مختلفی همچون نوع و دوز مواد اعتیاد آور مصرفی بستگی دارد و هرچه میزان شدت آسیب های فکری، روانی و جسمی در افراد در اثر اعتیاد بیشتر باشد، ممکن است روند درمان آنها طولانی تر شود.



:: برچسب‌ها: ترک کراک , ترک اعتیاد کراک , کراک , اعتیاد به کراک ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتال لند

ترک شیشه | شیشه چیست؟

شیشه یا کریستال یکی از انواع مواد محرک بسیار قدرتمند است که دارای نیمه عمر متوسط ۹ تا ۱۲ ساعت می باشد که بسته به نوع مصرف، مقدار مصرف و همچنین متابولیسم بدن فرد می تواند تداوم داشته باشد. مصرف این ماده باعث تحریک و ترشح بیش از حد دوپامین در مغز افراد شده و باعث برانگیختگی شدید سیستم عصبی در افراد می گردد که در نهایت باعث جمع شدن مقادیر زیادی از دوپامین در فضای بین سلولی می گردد.

منبع : ترک اعتیاد شیشه

از طرف دیگر باعث از بین رفتن گیرنده های دوپامین و سروتونین در مغز شده و باعث وابستگی های شدید جسمی و روانی در افراد می گردد. برخی از علائم مصرف شیشه عبارتند از :

  • تکلم سریع
  • تعریق بیش از حد
  • افزایش ضربان قلب
  • آسیب به اندام های حیاتی
  • اختلالات خواب
  • خستگی مزمن
  • بی خوابی
  • افسردگی

مصرف شیشه علاوه بر ایجاد وابستگی های شدید جسمی و روانی باعث آسیب و تخریب اندام‌های داخلی بدن شده و صدمات زیادی را به افراد وارد می‌کند. به طور مثال مصرف شیشه باعث تنگ شدن عروق شده و از خون رسانی به اندامهای داخلی جلوگیری می کند و باعث از بین رفتن بافت های داخلی مانند لثه می گردد.

ترک شیشه

همانطور که مصرف شیشه باعث ایجاد وابستگی و اعتیاد شدید در افراد می‌شود، قطع مصرف غیر اصولی آن نیز می تواند دارای عوارض جبران ناپذیری برای افراد باشد. به طور مثال می‌تواند باعث ایجاد پارانویا، تپش قلب، تنگی نفس و مشکلات عصبی و روانی در افراد شود. در همین رابطه یکی از مهمترین خدمات ارائه شده در مرکز ترک اعتیاد اهواز و مراکز همکار ارائه خدمات درمان اعتیاد به شیشه می باشد.

مهمترین دلایل ترک شیشه

مصرف شیشه در ابتدا باعث ایجاد حس شادابی و افزایش قدرت بدنی می شود، اما به سرعت آثار تخریبی خود را بر سیستم عصبی و روانی شخص تحمیل می کند. شیشه انواع صدمات و عوارض روانی و جسمی را به افراد تحمیل کرده و اختلالات روانی متعددی مانند اسکیزوفرنی، همچنین طیف گسترده ای از بیماری های جسمی را ایجاد می کند که ممکن است تا پایان عمر همراه بیمار باشند.

به دلیل آثار تخریبی شدیدی که مصرف شیشه برای افراد ایجاد می کند، روش درمان و ترک شیشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از طرف دیگر برای درمان صدمات وارده از لحاظ روانی و جسمی لازم است از یک برنامه دقیق برای درمان افراد استفاده شود. به همین دلیل پروسه درمان در مرکز ترک اعتیاد اهواز به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد آنلاین کشور تحت نظارت مشاوران و روانشناسان مراکز همکار انجام می‌پذیرد. در این مراکز درمان اعتیاد افراد بر اساس برنامه‌ریزی دقیق همراه با جلسات مشاورۀ فردی و گروهی می‌توانند روند درمان خود را آغاز کرده و با قدرت ادامه دهند.

ترک شیشه در خانه

اعتیاد به شیشه می تواند آثار جبران ناپذیر و خسارت های متعددی را بر سلامت افراد تحمیل نماید. این عوارض در زمان ترک اعتیاد شیشه می تواند بسیار آزاردهنده و خطرناک باشد به همین دلیل هنگامی که فردی تصمیم به قطع مصرف شیشه می‌گیرد باید در یک محیط درمانی کنترل شده و زیر نظر متخصصین بستری شود تا بتواند با کمک تیم درمان آثار مخرب شیشه را دفع کرده و مراحل درمانی را با موفقیت سپری نماید.

متدهای درمانی استاندارد

برای ترک شیشه روش های مختلفی وجود دارد، اما در مرکز ترک اعتیاد اهواز متخصصین و کادر درمان بر اساس استانداردهای درمانی مناسب اقدام به درمان بیماران می‌کنند. در این روش افراد با دریافت کمک های تخصصی و شرکت در جلسات مشاوره با درمانگران بر اساس برنامه زمانی دقیق به اصلاح چارچوب های ذهنی و همچنین برنامه جدید زندگی مبادرت می ورزند.

در این روش نه تنها سلامت جسمی فرد مد نظر قرار می گیرد، بلکه مهمترین بخش درمان که مربوط به ذهن و روان افراد است نیز مورد توجه قرار گرفته و تحت درمان قرار می‌گیرد تا خطر بازگشت و لغزش مجدد را خنثی نماید.

بروز علائم ترک اعتیاد شیشه

همانطور که توضیح دادیم، مصرف شیشه باعث ایجاد وابستگی های شدید جسمی و روانی در افراد می شود که در زمان قطع مصرف فرد با علائم محرومیت و ترک ‌شیشه روبرو می شود. در بسیاری از موارد این علائم بسیار آزاردهنده و سخت هستند و فرد در مواجهه با این علائم دچار مشکل و ضعف می گردد. به همین دلیل بسیاری از افراد در زمان شروع ترک اعتیاد شیشه به مصرف مجدد روی می‌آورند تا این علائم را متوقف کنند.

اما افراد و مددجویان مقیم در مراکز همکار کمپ ترک اعتیاد اهواز به دلیل وجود درمانگران با تجربه و کادر درمانی متخصص پیش از بروز علائم، آگاهی‌های لازم و روش های مقابله با آن را می آموزند تا در صورت بروز علائم با کمک متخصصین عوارض ایجاد شده کاهش یابد و فرد بتواند با قدرت بیشتری به درمان خود ادامه دهد.

نکته مهم در رابطه با علائم روانی ترک شیشه این است که این بخش از درمان افراد نیاز به زمان بیشتری دارد. به طور معمول علائم جسمانی دارای ماندگاری کمتری هستند، اما علائم روانی و آثار زیان بار شیشه بر ذهن و روان فرد نیاز به روان درمانی و جلسات مشاوره روانشناسی دارد که افراد با کمک متخصصین و مشاورین مرکز ترک اعتیاد می‌توانند فرآیند درمان خود را ادامه دهند.

علائم محرومیت و ترک اعتیاد در یک طیف گسترده قرار دارد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از : تغییرات شدید وزنی، تغییرات خلق و خو، اختلالات خواب و غیره.

نکاتی در رابطه با ترک شیشه

  • از ترک خودسرانه شیشه خودداری کنید
  • حمایت های عاطفی و روانی اعضای خانواده و اطرافیان بسیار مهم است
  • بیمار و خانواده باید در مورد نحوه مراقبت و کنترل رفتارها آموزش ببیند
  • مدت زمان درمان و ترک اعتیاد شیشه به عوامل مختلفی بستگی دارد
  • فرد معتاد به شیشه برای ترک اعتیاد نیاز به اقدامات تخصصی و روان درمانی دارد

مدت زمان ماندگاری شیشه در آزمایش اعتیاد چقدر است؟

به طور معمول مواد موجود در شیشه تا حدود ۳۶ ساعت پس از آخرین بار مصرف در آزمایش خون مشخص می گردد. از طرف دیگر شیشه در بدن به آمفتامین تبدیل می‌شود که در تست اعتیاد متامفتامین مثبت خواهد شد که تا پنج روز پس از مصرف قابل تشخیص است. از طرف دیگر تست شیشه از ۳ تا ۶ روز در ادرار و بیش از ۹۰ روز در تست مو قابل شناسایی می باشد.

خدمات ترک اعتیاد سم زدایی در مرکز ترک اعتیاد اهواز

روش ترک اعتیاد شیشه در مرکز ترک اعتیاد اهواز شامل حذف کامل ماده مخدر بدون جایگزینی هرگونه ماده مخدر می باشد. همه مراحل درمانی در مرکز ترک اعتیاد اهواز تحت نظارت متخصصین و روانشناسان ترک اعتیاد قرار دارد و افراد تحت مراقبت های شبانه روزی مدد یاران در مرکز قرار می‌گیرند تا علاوه بر حفظ سلامتی مددجو بهترین نتیجه از ترک اعتیاد بدون بازگشت برای او حاصل گردد. کمپ ترک اعتیاد اهواز با همکاری بهترین و مجهزترین مراکز ترک اعتیاد در سراسر کشور آماده است تا با ارائه امکانات رفاهی، آموزشی و درمانی به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد آنلاین در کشور شناسایی شود.

توجه داشته باشید که مدت زمان درمان و ترک شیشه به فاکتورها و عوامل مختلفی همچون نوع مصرف، دوز مواد، مدت اعتیاد و همچنین سلامت جسمی و روانی فرد بستگی دارد که پس از انجام مشاوره روانشناسی اولیه مشخص می شود.

سوالات متداول ترک شیشه

آیا مصرف شیشه در تست اعتیاد مشخص می گردد ؟
بله مصرف شیشه در آزمایش خون، ادرار و مو کاملاً قابل شناسایی می باشد.

آیا ترک شیشه به روش سم زدایی فوق سریع امکان پذیر است؟
خیر. اعتیاد به شیشه مانند انواع اعتیادهای دیگر به مواد محرک باید از طریق روش های استاندارد و تدریجی و با روانکاوی و رواندرمانی در یک فرایند انجام پذیرد.

اعتیاد به شیشه روانی است یا جسمی؟
مصرف شیشه باعث ایجاد وابستگی های شدید روانی و جسمی در افراد شده و افراد برای درمان باید هر دو جنبه را در نظر بگیرند.

آیا ترک شیشه با قرص ب2 امکان پذیر است؟
خیر. ب 2 یک ماده شبه افیونی با قدرت اعتیادآوری بسیار بالایی است و مصرف آن باعث اعتیاد و وابستگی شدید میشود.

آیا ترک شیشه با داروهای گیاهی امکان پذیر است؟
هیچ داروی گیاهی برای ترک اعتیاد شیشه وجود ندارد و مصرف این گونه داروها می تواند عوارض جبران ناپذیری برای سلامت فرد ایجاد نماید.

نحوه مصرف ریتالین برای ترک شیشه چگونه است؟
ریتالین یک داروی اعتیادآور است و هیچ کمکی به درمان بیماران معتاد به شیشه نخواهد کرد و مصرف همزمان آن با شیشه می‌تواند مرگبار باشد.

 

منبع : ترک اعتیاد شیشه

 



:: برچسب‌ها: ترک شیشه , ترک اعتیاد شیشه , اعتیاد به شیشه ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتال لند

قرص ب2 چیست؟

قرص ب۲ یا همان بوپرنورفین یکی از انواع داروهای مخدر نیمه صنعتی است که از تبائین مشتق شده است. این دارو از مواد موجود در آلکالوئیدهای گیاه خشخاش به دست می آید و مصرف آن دارای عوارض متعددی می باشد. مهمترین تاثیرات مخرب آن بر سیستم تنفسی و بروز علائم تنگی نفس می باشد.

منبع : ترک اعتیاد قرص ب2

مصرف قرص بوپرنورفین به طور کلی دارای عوارض جبران ناپذیری است که می‌تواند عوارض شدیدی را بر افراد تحمیل نماید. برخی از مهمترین این عوارض عبارتند از :

  • اختلالات خواب
  • مشکلات تنفسی
  • تنفس آرام و سطحی
  • اضطراب و افسردگی
  • تورم اجزای صورت
  • گیجی در رفتار
  • افکار غیرمعمول
  • حالت تهوع،
  • احساس سبکی در سر
  • ضعف و بی حالی

ترک قرص ب2

همانطور که مصرف قرص ب۲ می‌تواند باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای در افراد گردد قطع مصرف و ترک غیر اصولی آن نیز بدون نظارت متخصصین ترک اعتیاد می‌تواند باعث بروز مشکلات عدیده ای در افراد گردد. به همین دلیل پیشنهاد ما برای ترک اعتیاد قرص ب۲ این است که حتماً از کمپ ترک اعتیاد اهواز به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد آنلاین کشور استفاده فرمایید تا همه مراحل درمان شما تحت نظارت متخصصین با تجربه در مرکز انجام پذیرد. در این مسیر می توانید با اطمینان خاطر روند درمان و ترک قرص ب2 را تحت نظارت متخصصین و در شرایط کنترل شده بدون عوارض جدی انجام دهید.

علائم اعتیاد به قرص ب2

همانطور که در مقاله قرص ب2 توضیح دادیم، این ماده یکی از انواع داروهای مخدر و اعتیاد آور است که می‌تواند افراد را از لحاظ جسمی و روانی به شدت وابسته کند. به همین دلیل شناخت و آگاهی از علائم اعتیاد به این ماده مخدر می‌تواند به افراد و خانواده‌های آنها کمک کند تا از بروز اعتیاد و پیشروی آن جلوگیری به عمل آورند.

مهمترین علائم اعتیاد به قرص بوپرونورفین عبارت است از :

  • استفاده خارج از دستور پزشک و خودسرانه قرص ب ۲
  • مصرف دارو در موقعیت های سخت بدون تجویز پزشک
  • متوسل شدن به روش‌های گوناگون برای تهیه دارو بیش از مقدار تجویزی

ترک قرص ب2 | قرص زیر زبانی بوپرنورفین

قرص ب۲ یکی از انواع داروهای مخدر است که مانند هروئین و مخدرهای افیونی دیگر می تواند باعث ایجاد وابستگی های شدید روانی و جسمی در افراد شود. مصرف این دارو باعث ایجاد حالت سرخوشی در افراد شده و عوارض گوناگونی را ایجاد می‌کند برخی از مهمترین عوارض ایجاد شده توسط قرص ب2 عبارت است از :

  • توهم
  • مشکلات گوارشی
  • درد معده
  • بروز حالت غش و بیهوشی

اوردوز با بوپرنورفین

نحوه تاثیرگذاری قرص ب۲ با مخدرهای دیگر کمی تفاوت دارد، مصرف این دارو باعث ایجاد حالت تحمل و مقاومت در بدن شده و با افزایش دوز مصرفی آن، پس از مدتی تاثیراتش بر بدن فرد کاهش می یابد و از بین می‌رود. اما نکته‌ای که باید در مورد مصرف بیش از حد آن بدانیم این است که افزایش دوز مصرفی می‌تواند باعث اوردوز شود و خطرات متعددی را برای فرد ایجاد نماید.

بهترین روش ترک قرص ب2

همان طور که گفته شد قدرت اعتیادآوری قرص b۲ بسیار زیاد است به همین دلیل برای ترک اعتیاد این ماده مخدر لازم است افراد از روش های بستری میان مدت در مرکز ترک اعتیاد استفاده کنند. استفاده از روش های درمان بستری می تواند به افراد کمک کند تا سلامتی جسمی و روانی خود را مجدداً باز یابند و با استفاده از کمک های تخصصی و مراقبت های شبانه روزی از برنامه‌های دقیق درمانی و مشاوره‌ای استفاده کرده و در زمان مناسب به صورت تدریجی و استاندارد روند درمان خود را ادامه دهند و به بهبودی کامل برسند.

خدمات درمان اعتیاد

روش درمان اعتیاد و ترک اعتیاد قرص ب۲ در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ بر پایه حذف کامل ماده مخدر بدون جایگزینی هرگونه دارو یا ماده مخدر دیگر است. در این مرکز درمانی تمامی مراحل در کمپ ترک اعتیاد تحت نظارت متخصصین ترک اعتیاد قرار دارد و افراد از مراقبت های شبانه روزی توسط مدد یاران حاضر در مرکز بهره مند می گردند تا علاوه بر بازیافت سلامتی خود، بهترین نتیجه از یک ترک اعتیاد بدون بازگشت را نیز تجربه نمایند. این مرکز درمانی با ارائه خدمات و امکانات اقامتی مناسب و استاندارد برای آقایان و همچنین با همکاری کمپ ترک اعتیاد بانوان آماده خدمت رسانی به بیماران اعتیاد و خانواده های آن ها می باشد.

سوالات متداول

آیا روش ترک اعتیاد سرپایی برای ترک قرص ب2 مناسب است؟
خیر. اعتیاد به قرص بوپرنورفین یکی از انواع اعتیادهای مصرفی پیچیده است که برای درمان و ترک اعتیاد آن باید از خدمات روانشناختی استفاده شود. روش های سرپایی که تنها به جنبه جسمی فرد معتاد توجه می کنند نمی توانند به افراد درگیر اعتیاد کمک کنند.

بهترین روش ترک قرص ب2 چیست؟
بهترین روش برای ترک اعتیاد انواع مواد مخدر استفاده از روش های تدریجی بدون جایگزینی داروهای مخدر مانند متادون است که فرد از مشاوره های روانکاوی و جلسات روان درمانی بهره مند می شود و می تواند از حمایت های پیوسته و روانی استفاده نماید.

عزیزان و همراهان ارجمند توجه داشته باشید که طول درمان و ترک اعتیاد قرص ب2 به عوامل و فاکتورهای مختلفی همچون نوع و دوز ماده مصرفی، مدت زمان اعتیاد و همچنین سلامت جسمی و روانی فرد بستگی دارد که پس از انجام مشاوره های روانشناسی اولیه مشخص می گردد.

منبع : ترک اعتیاد قرص ب2



:: برچسب‌ها: ترک قرص ب2 , ترک اعتیاد قرص ب2 , قرص ب2 , بوپرنورفین ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتال لند

متادون یک ماده مخدر شبه افیونی است که به صورت صنعتی و شیمیایی تولید می‌شود و دارای قدرت ایجاد وابستگی بالایی می باشد. نیمه عمر تاثیرات آن بسته به میزان و مدت زمان مصرف و همچنین نحوه متابولیسم بدن فرد می‌تواند بین ۴ تا ۴۸ ساعت دوام داشته باشد. مصرف این داروی مخدر می تواند بر روی گیرنده های اپیوئیدی در سیستم عصبی فرد اثر گذاشته و تغییرات و آسیب‌های جدی به وجود آورد. برخی از عوارض جبران ناپذیر مصرف طولانی مدت متادون عبارتند از :

  • افسردگی
  • اختلالات روانی
  • عدم ثبات شخصیتی
  • انقباض مردمک ها
  • بیماریهای پوستی

منبع : ترک اعتیاد متادون

برای اطلاعات بیشتر در مورد ترک اعتیاد متادون می توانید به مقاله اعتیاد به متادون مراجعه فرمایید و اطلاعات بیشتری را در این رابطه بدست آورید. مصرف بیش از حد متادون می‌تواند باعث ایجاد آسیب‌های جدی به سیستم عصبی و تنفسی در افراد شده و باعث کاهش هوشیاری، کما، ایست قلبی و اوردوز در افراد می گردد. باید توجه داشت که ریسک مرگ در اثر اوردوز در افرادی که دچار آسیب های کبدی و همچنین دارای سیستم متابولیسم پایین هستند، می‌تواند بسیار افزایش پیدا کند.

باورهای اشتباه درباره متادون

بسیاری از افراد تصور می کنند که متادون اعتیاد آور نیست و از آن به صورت خودسرانه و بدون نظارت متخصص اعتیاد برای ترک تریاک یا ترک هروئین استفاده می کنند. اما باید بدانیم که متادون یک ماده به شدت اعتیاد آور است و باعث ایجاد وابستگی های شدید جسمی و روانی در افراد می گردد. از طرف دیگر این ماده می‌تواند زمینه ساز ایجاد انواع اعتیادها به سایر مواد مخدر نیز باشد.

اعتیاد به متادون دارای عوارض و علائم مختلفی است که آگاهی از آنها می‌تواند به افراد کمک کند تا برای ترک اعتیاد به متادون اقدام نمایند. به همین دلیل برخی از آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

ترک متادون | علائم اعتیاد به متادون

همانطور که می دانیم متادون می تواند عوارض دائمی و مختلفی را بر سلامت افراد تحمیل نماید که برخی از مهمترین آنها عبارتند از :

  • ضعف، خستگی و خواب آلودگی
  • عدم تمرکز، اختلال حواس
  • برهم ریختگی ریتم قلبی
  • خارش دائم بدن
  • کاهش حافظه
  • خشکی دهان
  • سر درد

ترک متادون

همانطور که مصرف طولانی مدت و غیر اصولی متادون دارای عوارض شدیدی برای افراد ایجاد می کند، قطع مصرف و ترک غیر اصولی آن نیز که بدون نظارت متخصصین اعتیاد انجام می‌شود، می‌تواند برای افراد عوارض متعدد جسمی و روانی ایجاد کند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که برای ترک اعتیاد به متادون حتما از کمپ ترک اعتیاد اهواز به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد استفاده کنید تا با استفاده از روش ها و متدهای درمانی صحیح و استاندارد بتوانید علائم ترک متادون را کنترل کرده و از خدمات روانشناختی مرکز ترک اعتیاد اهواز برای ترک اعتیاد استفاده کنید و با کمترین درد و خماری روند درمان خود را زیر نظر متخصصین ترک اعتیاد به انجام برسانید.

نکته مهم در رابطه با روش های غیر اصولی ترک اعتیاد به متادون این است که عوارض ایجاد شده در اثر قطع مصرف ناگهانی و بدون نظارت می‌تواند آسیب‌های جدی برای سلامت جسمی و روانی افراد ایجاد نماید. به همین دلیل برای جلوگیری از ایجاد این گونه عوارض و دریافت مشاوره های صحیح ترک اعتیاد و درمان کامل و بدون بازگشت استفاده از مرکز ترک اعتیاد استاندارد می تواند به شما بسیار کمک کند. برخی از عوارض ایجاد شده از ترک غیر اصولی متادون عبارت است از :

  • اختلال جنسی
  • اختلال در بینایی
  • کاهش فشار خون
  • اضطراب و بیقراری مداوم
  • هیجان و احساس نارضایتـی
  • اختلال خواب و بی خوابی مزمن

همانطور که در مقالۀ ترک اعتیاد متادون توضیح دادیم، این ماده یکی از انواع مواد اعتیاد آور و شبه افیونی است که دارای قدرت اعتیاد آوری بالایی می باشد. در حقیقت هر چه اطلاعات شما از این ماده مخدر اعتیاد آور بیشتر باشد سریع تر و راحت تر می توانید برای درمان و متوقف سازی مصرف آن اقدام کنید.

علائم ترک متادون

ترک اعتیاد به متادون با علائم و عوارض مختلفی همراه است که برای ترک آن باید از متخصصین اعتیاد و در محیطی کنترل شده و درمانی استفاده شود. در حقیقت یکی از دلایل اصلی برای مراجعه به مرکز ترک اعتیاد ، استفاده از شرایط استاندارد درمانی و کاهش عوارض جانبی ترک است.

  • سرگیجه و غش
  • تهوع و استفراغ
  • تعریق و عدم تحمل گرما
  • پیچ و تاب و درد شکمی، اسهال
  • ضعف جسمانی
  • برهم ریختگی دوره های قاعدگی
  • افسردگی، تشنج، اختلالات حافظه
  • برهم ریختگی و اختلالات جنسـی

اما این علائم برای تمامی بیماران اعتیاد و مصرف کنندگان متادون ممکن است یکسان نباشد و بسته به شرایط، دوز مصرفی و مدت زمان اعتیاد می‌تواند متغیر باشد و در مواردی شدت پیدا کند.

مراقبت های پس از ترک متادون

به دلیل عوارض ایجاد شده توسط متادون افرادی که برای ترک و سم زدایی آن اقدام می‌کنند، ممکن است با حالات و عوارض مختلف روحی، روانی و جسمی روبرو شوند. به طور مثال پس از ترک اعتیاد به متادون افسردگی یکی از مهم‌ترین حالاتی است که افراد با آن روبرو می شوند. به همین دلیل برای دریافت مراقبت های بعد از ترک لازم است تا اطلاعات کافی در مورد آن به دست آورید و روند درمان را تحت نظارت متخصصین ادامه دهید. به همین دلیل در ادامه برای آگاهی بیشتر به چند مورد از عوارض و روش های درمان و مراقبتهای پس از ترک پرداخته ایم.

افسردگی بعد از ترک متادون

مصرف ماده مخدر متادون باعث آسیب‌های جدی به سیستم عصبی مرکزی افراد شده و باعث بروز انواع افسردگی های روحی و روانی در افراد می گردد. این اختلالات ممکن است با حالات آزار دهنده ای مانند ضعف، سرگیجه و تاری دید همراه باشد. به همین دلیل لازم است تا با استفاده از خدمات مشاوره روانشناختی به بیماران کمک کرد تا بتوانند در رابطه با ترک متادون در کمپ ترک اعتیاد اهواز تحت نظارت روانشناسان و مشاورین اعتیاد قرار گرفته و با استفاده از جلسات مشاوره به روند ترک اعتیاد ادامه دهند.

افزایش وزن پس از ترک

افزایش وزن یکی دیگر از شایع‌ترین عوارض ترک متادون میباشد که افراد پس از قطع مصرف با آن روبرو می‌شوند. به همین دلیل لازم است افراد نسبت به این موضوع آگاه بوده و با تغییر عادات غذایی خود و استفاده از یک سبک زندگی جدید با کمک مشاورین اعتیاد روند درمان خود را کامل نمایند. در این شرایط استفاده از مایعات و آب فراوان می تواند بسیار کمک کننده باشد. از طرف دیگر نوشیدن مایعات و آب کافی می تواند موثر باشد. ضمنا مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های محرک مانند کافئین نیز باید محدود شود و با دریافت سبزیجات و میوه‌جات و پروتئین به کنترل وزن بیمار کمک کرد.

ترک اعتیاد متادون | وسوسه پس از ترک

وسوسه مصرف مجدد یکی از عوامل بازگشت روانی به اعتیاد است که افراد پس از قطع مصرف با آن روبرو می شوند. استفاده از جلسات روان درمانی و روانشناسی متناسب با اعتیاد و دریافت کمک های عاطفی و روانی و همچنین مطالعه و سرگرمی های سالم می تواند روش های مناسبی برای مقابله و مدیریت وسوسه را به افراد بیاموزد. فراموش نکنیم که آموزش و دریافت کمک‌های فکری و روانی بسیار سازنده است که متخصصین اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد اهواز آن را در اختیار مددجویان خود قرار می‌دهند.

خدمات ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد اهواز

روش ترک متادون در مرکز ترک اعتیاد اهواز بر اساس حذف کامل ماده مخدر بدون جایگزینی هیچ نمونه ماده مخدر دیگر است. این روش درمانی یکی از مهمترین و استاندارد ترین روش های ترک اعتیاد بر اساس استفاده از متدهای روانشناختی و مشاوره های اعتیاد می باشد که افراد تحت نظر متخصصین اعتیاد می توانند روند درمان خود را با کمترین عوارض ترک اعتیاد به انجام برسانند. در کمپ ترک اعتیاد اهواز افراد با دریافت خدمات اقامتی مناسب و استاندارد و قرار گرفتن در یک فضای درمانی مناسب می توانند روند درمانی خود را با موفقیت طی کنند. لازم به ذکر است که برای بانوان نیز به صورت مجزا کمپ ترک اعتیاد بانوان با امکانات و شرایط اقامتی مناسب و استاندارد آماده خدمت رسانی می باشد.

توجه داشته باشید که مدت زمان درمان اعتیاد به فاکتورها و عوامل مختلفی همچون نوع و دوز ماده اعتیاد آور، میزان اعتیاد و طول مدت آن و همچنین سلامت جسمی و روانی افراد بستگی دارد که پس از انجام مشاوره روانشناسی اولیه مشخص می گردد.

سوالات متداول

آیا روش ترک بدون درد متادون وجود دارد؟
متادون یک ماده به شدت اعتیاد آور است که برای ترک آن حتما باید از کمک های تخصصی استفاده نمود تا علائم ترک و محرومیت به حداقل برسد.

چگونه متادون را ترک کنیم؟
ترک متادون مانند انواع دیگر مواد مخدر دارای مراحل درمانی جسمی و روانی است که حتما باید از طریق کمک های تخصصی و روان درمانی برای آن اقدام شود.

آیا متادون برای ترک تریاک خوب است؟
به هیچ وجه برای ترک تریاک نمی توان از یک ماده شبه افیونی استفاده نمود. زیرا باعث ایجاد وابستگی های جدید در افراد می شود

 

منبع : ترک اعتیاد متادون



:: برچسب‌ها: ترک متادون , ترک اعتیاد متادون , متادون , اعتیاد به متادون ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتال لند

پتیدین که با نام Meperidine  شناخته می شود، یکی از انواع داروهای ضد درد می باشد که دارای اثرات شبه افیونی مانند ماده مخدر تریاک می باشد و به فرم تزریقی و آمپول تولید و مصرف می‌گردد. معمولاً پزشکان برای موارد محدود جهت تسکین دردهای شدید و طولانی مدت از آن استفاده می کنند. به دلیل خاصیت آرام‌بخشی این دارو، بسیاری از افراد به سوء مصرف آن روی می آورند. اما مصرف آن علاوه بر عوارضی که ایجاد می‌کند، می‌تواند باعث ایجاد وابستگی های شدید ذهنی و جسمی در افراد شده و منجر به بروز اعتیاد گردد. به همین دلیل برای ترک پتیدین لازم است تا فرد از درمان بستری در مرکز ترک اعتیاد استفاده نماید.

 

منبع : ترک اعتیاد پتیدین

 

یکی از خدمات ارائه شده در مرکز ترک اعتیاد اهواز، ترک اعتیاد پتیدین می باشد که تحت نظارت متخصصین ترک اعتیاد و تیم روانشناسی و روانکاوی و همچنین مراقبت های شبانه روزی توسط مددیاران انجام می پذیرد. در ادامه به بررسی بیشتر روش های ترک پتیدین خواهیم پرداخت تا شما را با جزئیات بیشتر و عوارض سوء مصرف آن آشنا کنیم.

عوارض مصرف پتیدین

اعتیاد به پتیدین عوارض جسمی و روانی متعددی برای فرد مصرف کننده ایجاد می کند. اما با استفاده از برنامه‌های درمانی و ترک اصولی در کمپ ترک اعتیاد اهواز بسیاری از این علائم متوقف خواهند شد. عوارض سوء مصرف این دارو به اشکال مختلف می‌تواند در زندگی افراد بروز نماید که به شکل کوتاه مدت یا بلند مدت می باشد که در ادامه به تشریح و توضیح هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

عوارض کوتاه مدت پتیدین

مصرف پتیدین می تواند طیف گسترده‌ای از عوارض و اختلالات را در افراد ایجاد نماید که نسبت به شرایط فیزیکی، دوز مصرفی و مدت زمان اعتیاد می‌تواند متفاوت باشد. اما برخی از متداول ترین عوارض کوتاه مدت این دارو عبارت است از :

  • خشکی دهان
  • افت فشار خون
  • اضطراب و کلافگی
  • برهم ریختگی ریتم قلب
  • افزایش احتمال ایست قلبی
  • تنگی مردمک چشم و اختلال دیداری

ترک پتیدین | عوارض بلند مدت

مصرف پتیدین باعث ایجاد عوارض بلند مدت در افراد شده که برای درمان و بهبودی آن به زمان زیادی نیاز است. در بسیاری از موارد ممکن است این عوارض جبران ناپذیر بوده و برای درمان آن نتوان اقدام کرد. برخی از مهمترین عوارض بلندمدت اعتیاد به پتیدین عبارت است از :

  • اختلال در سیستم عصبی مرکزی
  • ابتلا به بیماری های گوارشی
  • بیماری های قلبی و عروقی
  • بیماری های پوستی

اما این موارد تنها بخشی از عوارض اعتیاد به این داروی مخدر می باشد. در بسیاری از موارد مصرف و اعتیاد به پتیدین باعث ایجاد اختلال در تمامی جنبه‌های زندگی افراد می‌شود، بنابراین تنها راه جلوگیری از بروز عوارض بیشتر، ترک پتیدین در مرکز ترک اعتیاد اهواز می باشد. در همین رابطه کادر درمانی حاضر در کمپ ترک اعتیاد اهواز به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد آنلاین کشور با ارائه خدمات مشاوره روانشناختی و درمانی توسط تیم روانشناسی و درمانی خود آماده خدمت به شما عزیزان می باشد.

ترک پتیدین در منزل

داروی پتیدین دارای کاربردهای پزشکی محدودی می باشد. اما سوء مصرف آن می‌تواند باعث ایجاد اعتیاد پیچیده‌ای در افراد شود. از طرف دیگر بسیاری از افراد بر این باورند که میتوانند به تنهایی برای ترک این دارو اقدام کنند. اما باید بدانیم که هرگونه خود درمانی و ترک خودسرانه بدون نظارت متخصص ترک اعتیاد می تواند باعث بروز علائم آزاردهنده محرومیت در فرد مصرف کننده شود و آسیب های جبران ناپذیری را ایجاد نماید. به طور کلی علائم ترک و محرومیت یکی از مهمترین دلایل بازگشت به مصرف مجدد این ماده مخدر هستند.

علائم ترک اعتیاد پتیدین

ترک اعتیاد پتیدین دارای علائم و نشانه های مختلفی است که بر روی یک طیف گسترده قرار دارند که می‌تواند به صورت علائم روانی و جسمی در افراد بروز نماید. برخی از متداولترین آنها عبارتند از :

  • دردهای عضلانی
  • اختلالات خواب
  • بی قراری و اضطراب
  • مشکلات گوارشی
  • تحریکات خلقی و بیماری های عصبی

بهترین روش ترک پتدین

مصرف این دارو باعث ایجاد وابستگی روانی و جسمی در افراد شده و افراد را دچار  اعتیاد پیچیده و سخت می‌کند. به همین دلیل بهترین روش ترک پتیدین استفاده از روش های درمان بستری میان مدت در مرکز ترک اعتیاد می باشد. استفاده از خدمات مشاوره روانشناختی مرکز ترک اعتیاد اهواز که تحت نظارت متخصصین ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می‌پذیرد می‌تواند به افراد کمک کند تا با استفاده از متدهای درمانی استاندارد، روند بهبودی خود را آغاز کرده و با اطمینان خاطر به آن ادامه دهند.

برنامۀ درمانی و ترک پتیدین در مرکز ترک اعتیاد اهواز به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد کشور با برخورداری از مراکز درمان متعدد و لوکس و با بهره جستن از تیم درمانی متخصص به افراد کمک می‌کند تا با شرکت در جلسات و درمان های فردی و گروهی از مشاوره روانشناسی بهره مند شده تا بتوانند به اصلاح ساختار های ذهنی خود اقدام کنند.

خدمات درمان و سم زدایی مرکز ترک اعتیاد اهواز

خدمات درمانی وترک اعتیاد پتیدینبه صورتسم زداییاستاندارد و تدریجی با بستری شدن در دوره های درمانی، تحت نظارت متخصصین ترک اعتیاد می باشد. درمان اعتیاد درمرکز ترک اعتیاد اهوازتحت نظارت روانشناسان و روانکاوان اعتیاد می باشد که با مراقبت های شبانه روزی مدت یاران حاضر در مرکز، به افراد کمک می کند تا علاوه بر بازیابی سلامتی جسمی و روانی خود، ترک اعتیاد بدون بازگشت را تجربه نمایند. کمپ ترک اعتیاداهوازبا امکانات اقامتی مناسب و استاندارد و با همکاری مراکز مجهز و لوکس فضای درمانی مناسبی را برای آقایان و بانوان فراهم کرده تا افراد بتوانند مراحل درمانی خود را با استفاده از امکانات رفاهی و اقامتی استاندارد سپری نمایند.

سوالات متداول

آیا پتیدین را می توان در خانه ترک کرد؟

خیر. اعتیاد و سوء مصرف پتیدین باعث ایجاد عوارض متعدد جسمی و روانی در افراد می شود و برای ترک اعتیاد پتیدین باید حتما از مراکز درمان بستری میان مدت که دارای استانداردهای درمانی هستند استفاده شود.

آیا پتیدین یک داروی اعتیاد آور است؟

بله. پتیدین یک ماده به شدت اعتیاد آور است که پزشکان تنها در موارد محدود و دردهای شدید آن را تجویز می کنند. استفاده خودسرانه آن باعث بروز اعتیاد ذهنی و جسمی شده و برای ترک آن باید از متخصصین و مراکز ترک اعتیاد استفاده کرد.

عزیزان و همراهان ارجمند توجه داشته باشید که مراحل درمان وترک اعتیاد پتیدینبه دوز مصرفی و مدت زمان اعتیاد و همچنین سلامت جسمی و روانی افراد بستگی دارد که پس از انجام مشاوره های روانشناسی اولیه مشخص می گردد.

منبع : ترک اعتیاد پتیدین



:: برچسب‌ها: ترک پتیدین , ترک اعتیاد پتیدین , پتیدین ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتال لند

مرفین یکی از داروهای اپیوئیدی است که از ماده مخدر تریاک به دست می‌آید. بر همین اساس تاثیراتی که مصرف این دارو بر روی افراد می گذارد بسیار به تریاک شبیه است و مهمترین تاثیرات آن بر سیستم عصبی مرکزی می باشد.

منبع : ترک اعتیاد مرفین

مرفین در حقیقت یکی از انواع مواد مخدر است که دارای قدرت اعتیاد آوری بالایی می باشد و باعث ایجاد وابستگی های شدید جسمی و روانی در افراد می گردد. این ماده در سه فرم مختلف به صورت خوراکی، تزریقی و شیاف مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که از مرفین برای مصارف پزشکی استفاده می شود و درصورت استفاده خودسرانه و بدون دستور پزشک، باعث ایجاد وابستگی و اعتیاد شدید می گردد.

مصرف غیر اصولی و خارج از دستور پزشک مرفین، می تواند باعث ایجاد وابستگی روانی و جسمی در افراد شود و عوارض متعددی را ایجاد نماید. برخی از مهمترین عوارض مصرف مرفین عبارتند از :

  • عدم تمرکز
  • عدم هوشیاری
  • تنبلی و عدم تحرک
  • اختـلال در فکر کردن
  • انقباض عضلات روده‌ها
  • تنگ شدن مردمک چشم

ترک مرفین در خانه

همانطور که توضیح دادیم مرفین یک ماده به شدت اعتیادآور است و باعث ایجاد وابستگی روانی و جسمانی در افراد می گردد، به همین دلیل برای ترک اعتیاد مرفین نمی‌توان به صورت خودسرانه و غیر تخصصی اقدام کرد. زیرا می تواند عوارض جبران ناپذیری را برای سلامتی افراد ایجاد نماید، اما یکی از اصلی‌ترین عوارض ترک یکباره مرفین تشنج می باشد که می تواند باعث ایجاد خسارات مرگبار برای افراد گردد. از دیگر عوارض ترک خودسرانه مرفین می‌توان به انواع دردهای عضلانی و استخوانی، آشفتگی، تشنج و گرگرفتگی اشاره کرد.

قطع مصرف خودسرانه مرفین بدون نظارت متخصصین ترک اعتیاد می‌تواند تبدیل به یک تجربه دردناک برای فرد معتاد شود، به همین دلیل پیشنهاد ما این است که حتماً برای ترک اعتیاد مرفین به مرکز ترک اعتیاد مراجعه فرمایید.

درمان بستری ترک اعتیاد یکی از مهم‌ترین برنامه‌های درمان اعتیاد است که بر اساس پروتکل‌های درمانی تحت نظارت متخصصین و روانشناسان ترک اعتیاد انجام می پذیرد. این روش به بیماران اعتیاد این فرصت را می‌دهد تا علاوه بر درمان های جسمی و روانی خود از آموزشها و مشاوره های روانکاوی و روان درمانی متناسب و استاندارد برای درمان اعتیاد استفاده کنند و روش مقابله و جلوگیری از وسوسه مصرف مجدد را پس از ترخیص از مرکز درمان اعتیاد را بیاموزند. در حقیقت این روش درمانی به افراد کمک می کند که یک ترک بدون بازگشت را تجربه نمایند.

همان طور که پیشتر توضیح دادیم، مرفین یک ماده به شدت اعتیادآور است که باعث اعتیاد و وابستگی های شدید جسمی و روانی می‌شود. از طرف دیگر قطع مصرف آن به صورت خودسرانه حتی در موارد و دوزهای کم نیز می تواند خطراتی را برای افراد در پی داشته باشد. در حقیقت ترک اعتیاد مرفین تنها باید با نظارت درمانگران و متخصصین اعتیاد انجام شود تا علائم ترک و محرومیت همچون دردهای مفصلی و استخوانی و شرایط متشنج دوران ترک اعتیاد جسمی تحت کنترل و نظارت متخصصین قرار بگیرد.

افراد با بستری شدن در مرکز ترک اعتیاد به سادگی و با اطمینان خاطر می توانند روند ترک اعتیاد مرفین را طی کنند. باید توجه داشت ترک غیر اصولی این ماده مخدر می‌تواند عوارض به مراتب شدیدتری را نسبت به مصرف آن ایجاد نماید، در نتیجه حتماً برای ترک مرفین از کمک های تخصصی و روان درمانگران اعتیاد استفاده کنید تا سلامت جسمی و روانی خود را به خطر نیندازید. توجه فرمایید که ترک داروی مخدر مرفین در کمپ ترک اعتیاد اهواز تحت نظارت دائمی مددیاران و مشاورین زبده اعتیاد به صورت شبانه ‌روزی ارائه می گردد.

خدمات درمان و سم زدایی مرکز ترک اعتیاد اهواز

درمان و ترک مرفین در مرکز ترک اعتیاد اهواز به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد به صورت سم زدایی استاندارد و تدریجی در دوره های درمانی و تحت نظارت متخصصین انجام می پذیرد. روند درمان تحت نظارت متخصصین انجام می شود تا افراد علاوه بر بازیابی سلامت جسمی و روانی خود بتوانند بهترین نتیجه را از ترک اعتیاد بدون بازگشت تجربه نمایند. کمپ ترک اعتیاد اهواز با همکاری مراکز درمان اعتیاد که دارای شرایط اقامتی و امکانات درمانی استاندارد و مجهز هستند آماده خدمت گذاری به بیماران اعتیاد می باشد. ضمنا این مرکز با همکاری کمپ ترک اعتیاد بانوان تمامی امکانات رفاهی و درمانی مناسب و مجهز را برای ترک اعتیاد بانوان مهیا کرده است.

سوالات متداول

آیا مرفین یک ماده اعتیاد آور است؟
بله. مرفین یکی از انواع داروهای مخدر و شبه افیونی است که از مشتقات تریاک به دست می‌آید. مصرف این دارو به شکل خودسرانه باعث بروز وابستگی های شدید ذهنی و روانی و همچنین جسمی در افراد می‌گردد و ترک اعتیاد آن باید حتما تحت نظارت متخصصین ترک اعتیاد انجام پذیرد.

آیا برای ترک اعتیاد مرفین میتوان از روش های سرپایی استفاده کرد؟
به طور یقین خیر. ترک ناگهانی و بدون نظارت دقیق و شبانه‌ روزی مرفین دارای عوارض متعدد و کشنده است و حتی در دوزهای پایین نیز احتمال تشنج و مرگ وجود دارد. در نتیجه بدون کمک‌های تخصصی برای ترک اعتیاد و تنها با استفاده از مشاوره های تلفنی و آنلاین نمی‌توان برای ترک اعتیاد مرفین اقدام کرد. تاکیدا روش های سرپایی و دارو درمانی نمی توانند روشهای موثری برای ترک اعتیاد مواد مخدر باشند.

 

عزیزان و همراهان ارجمند توجه داشته باشید که مدت زمان درمان و ترک مرفین و سایر مواد اعتیاد آور به عوامل و فاکتورهای مختلفی همچون نوع و دوز ماده مصرفی، مدت زمان اعتیاد و همچنین سلامت جسمی و روانی افراد بستگی دارد که پس از انجام مشاوره های روانشناسی اولیه مشخص می گردد.

 

منبع : ترک اعتیاد مرفین



:: برچسب‌ها: ترک مرفین , ترک اعتیاد مرفین , مرفین ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتال لند

ترک هروئین | هروئین چیست؟

هروئین یکی از انواع مواد اعتیاد آور و افیونی نیست که از مشتقات نیمه مصنوعی تریاک به دست می‌آید و دارای خاصیت اعتیاد زایی شدید ذهنی و روانی و همچنین جسمی در افراد می باشد. مصرف هروئین سیستم عصبی مرکزی افراد را تحت تأثیر قرار داده و دارای طول عمر تاثیرات ۴ تا ۶ ساعته می باشد که این تاثیرات به میزان و مدت زمان مصرف و همچنین نحوه متابولیسم بدن فرد بستگی دارد.

 

منبع : ترک اعتیاد هروئین

 

از لحاظ ساختار شیمیایی این ماده بسیار شبیه مرفین است و با اشغال گیرنده‌های افیونی در مغز، ساختار اپیوئیدی طبیعی مغز را جایگزین می‌کند. این فرآیند باعث ایجاد اختلالات مختلفی در کارکرد و نحوه عملکرد سیستم عصبی فرد می شود، اما هروئین علاوه بر ایجاد وابستگی های شدید جسمی باعث وابستگی روانی در افراد شده و عوارض مختلفی را ایجاد می کند. برخی از عوارض مصرف هروئین عبارتند از :

  • بیخوابی
  • بیقراری
  • تکرر ادرار
  • اختلالات عصبی
  • اختلال در عادات ماهانه زنان
  • تنگ شدن مردمک چشم
  • روش صحیح ترک هروئین


با توجه به اعتیاد زایی شدید هروئین برای ترک آن نیاز به دریافت کمک های روانشناسی و روانکاوی اعتیاد است، زیرا خدمات مشاوره روانشناختی به فرد کمک می‌کند تا از عود مجدد آن جلوگیری کرده و به روند درمان خود ادامه دهد. بر همین اساس برای ترک اعتیاد هروئین باید با استفاده از خدمات مرکز ترک اعتیاد اهواز به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد آنلاین کشور می توانید روند درمان استانداردی را در پیش بگیرید.


ترک هروئین در خانه


بسیاری از افراد دارای باورهای اشتباه درباره اعتیاد به هروئین هستند و تصور می کنند که در خانه میتوان اعتیاد به هروئین را متوقف کرد و بدون نظارت روانشناسان و مشاورین اعتیاد، ترک کنند. اما با توجه به شدت اعتیادآوری ذهنی و جسمی هروئین ترک این ماده مخدر در خانه و بدون کمک های تخصصی و نظارت تیم درمان می تواند باعث بروز علائم آزاردهنده ترک و محرومیت در افراد شده و شخص را از ادامه روند درمان بازدارد. برخی از مهمترین این عوارض عبارتند از :

مشکلات و بیماری های گوارشی
درد مفاصل و استخوان ها
احساس گر گرفتگی
پرش عضلانی
لرز
ترک هروئین با متادون
متادون درمانی یکی از روش های است که متاسفانه برخی از مراکز ترک اعتیاد سرپایی به بیماران معتاد به هروئین ارائه می کنند. اما این روش نه تنها باعث قطع مصرف و ترک هروئین نمی‌شود، بلکه به دلیل اعتیاد زایی متادون، باعث می‌شود تا فرد به متادون اعتیاد پیدا کرده و روند درمان و متوقف سازی اعتیاد طولانی شود. اما متخصصین و تیم درمان اعتیاد مرکز ترک اعتیاد اهواز با استفاده از روش های استاندارد درمانی و داروهای غیر مخدر و مکمل به فرد کمک می‌کنند تا روند درمان موفقی را تجربه نماید. در حقیقت روش درمان اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد اهواز بر پایه حذف کامل ماده مخدر بدون جایگزینی هر نوع ماده مخدر دیگر می باشد.

بهترین روش ترک اعتیاد هروئین


همانطور که می دانیم اولین قدم برای ترک هروئین ، سم‌زدایی جسمی و فیزیکی این ماده مخدر است. بیماران باید در مرکز ترک اعتیاد بستری شده تا روند درمان آنها تحت نظارت تیم درمان قرار بگیرد. در این زمان، سموم مخدر از بدن فرد دفع شده و فرد آمادگی پیدا می‌کند تا روند درمان خود را ادامه دهد.

برنامه درمانی در مرکز ترک اعتیاد اهواز با استفاده از روشهای استاندارد درمانی و آخرین متدهای درمان اعتیاد می باشد که بدون جایگزینی هرگونه ماده مخدر یا شبه مخدر انجام می‌پذیرد. از طرف دیگر افراد فرصت پیدا می کنند تا مراحل درمانی آنها تحت نظارت تیم درمان قرار بگیرد و با استفاده از جلسات مشاوره فردی و گروهی فرایند ترک هروئین موفقی را تجربه نمایند. از سوی دیگر، کمک های تخصصی پس از ترخیص بیماران نیز ادامه پیدا خواهد کرد تا افراد از لغزش و وسوسه مجدد دور بمانند تا علاوه بر بازیابی سلامت جسمی بتوانند مشکلات فکری و ذهنی خود را نیز مرتفع سازند.

جلوگیری از مصرف مجدد


بازگشت به اعتیاد و مصرف مجدد، دارای عوامل مختلف عاطفی و روانی می‌باشد. این عوامل باعث می‌شوند تا فرد پس از ترک اعتیاد به مصرف مجدد روی آورد. به همین دلیل باید بدانیم که شرایط روحی و روانی فرد پس از ترک اعتیاد یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید مد نظر قرار گرفته شود و به آن توجه گردد. بهترین روش برای مقابله و مدیریت این حالات، استفاده از جلسات درمانی و روانکاوی می‌باشد که تاثیر بسزایی در بهبود این افراد در یک ترک موفق و بدون بازگشت دارد.

راهکارهایی برای ترک اعتیاد هروئین


برای تجربه یک ترک موفق و بدون بازگشت باید از متدها و روش‌های درمانی استاندارد استفاده شود. افزایش آگاهی و اطلاعات افراد نسبت به بیماری اعتیاد و ماهیت مخرب آن می‌تواند به فرد کمک کند تا به روند درمان و دریافت کمک های تخصصی روان درمانی ادامه داده و بتواند مسیر بهبودی خود را با موفقیت دنبال کند. در این بین راهکارهایی وجود دارد که می‌تواند به فرد کمک کند تا از بازگشت به اعتیاد جلوگیری کرده و در درمان خود استوار باقی بماند. در ادامه به معرفی تعدادی از این راهکارها خواهیم پرداخت تا شما را با جزئیات بیشتر آن آشنا کنیم.


مهمترین علائمی که فرد در دوران ترک اعتیاد هروئین با آن روبرو می شود، علائم محرومیت و ترک اعتیاد می باشند که می توانند به عنوان عوامل بازگشت به اعتیاد عمل نمایند. به همین دلیل فرد باید با استفاده از کمک های تخصصی وضعیت پایداری را ایجاد نماید تا بتواند روند درمان خود را ادامه دهد. در این بین بهترین راهکار مقابله با این حالات شرکت در جلسات مشاوره فردی و گروهی و استفاده از تکنیک های روانکاوی اعتیاد می باشد که در مورد آن صحبت شده است.

عدم مصرف مسکن ها


نکته مهم در رابطه با ترک هروئین این است که برای تسکین دردها و کنترل حالات آزار دهنده، افراد نباید به صورت خودسرانه به مصرف مسکن‌ها و داروهای مخدر رو بیاورند. در این بین، پرهیز کامل از مصرف هرگونه دارو و مسکن می‌تواند به فرد کمک کند تا از ایجاد عوامل بازگشت به اعتیاد جلوگیری به عمل آورد. ضمنا برای تسکین دردهای روان تنی و حالاتی که پس از ترک اعتیاد ایجاد می شود، افراد باید با استفاده از روش‌های روان ‌درمانی و روانشناختی به مدیریت این حالات بپردازند.

تغییر سبک زندگی


یکی از مهمترین فاکتورها برای تداوم بهبودی و متوقف سازی اعتیاد در زندگی افراد و ترک هروئین ، ایجاد عادات و سبک جدید زندگی می باشد. در این بین فرد باید پس از ترک اعتیاد برای تغییر عادات بیمارگونه خود اقدام کند و روابط ناسالم را متوقف کرده و برای ارتباط با دوستان و افراد در حال بهبودی و همچنین شرکت در تفریحات سالم و گروه های درمانی اقدام نماید. این فعالیت های سازنده می تواند به فرد کمک کند تا با وسوسه مصرف روبرو شده و آن را مدیریت نماید. داشتن تفریحات خانوادگی و سالم و همچنین ارتباط با دوستان در حال بهبودی و تغذیه مناسب بسیار کمک کننده و موثر میباشد.

مدیریت دردهای روان تنی


پس از ترک اعتیاد هروئین ، بسیاری از افراد دچار سندروم محرومیت از هروئین می شوند و با علائم و دردهای روان‌تنی مختلفی روبرو می گردند که مهمترین آنها عبارتند از :

  • پرش عضلات
  • تهوع و استفراغ
  • خمیازه پی در پی
  • هذیان گویی
  • عدم تمرکز
  • اختلال حواس
  • نوسانات خلق و خو


نکته مهم در رابطه با این علائم این است که شدت علائم و دردهای روان تنی بسته به شرایط جسمانی و روانی افراد و همچنین میزان و دوز اعتیاد فرد بستگی دارد. با دریافت کمک های تخصصی و مراجعه به مرکز ترک اعتیاد اهواز می توان این علائم را مدیریت کرده و به حداقل رساند و شرایطی را ایجاد کرد تا فرد بتواند به درمان خود ادامه دهد.

خدمات درمان اعتیاد و سم زدایی مرکز ترک اعتیاد اهواز


خدمات ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد اهواز بر پایه حذف کامل ماده مخدر بدون جایگزین هرگونه ماده مخدر می باشد. افراد برای درمان و ترک اعتیاد هروئین به صورت سم زدایی استاندارد و تدریجی در یک دوره درمانی بستری شده و مراحل درمان خود را زیر نظر متخصصین و تیم درمان سپری می‌کنند.

تمامی مراحل ترک اعتیاد تحت نظارت متخصصین و تیم روان درمانی و روانشناس مرکز انجام می پذیرد و افراد با دریافت مراقبت‌های شبانه‌روزی توسط مددیاران حاضر در مرکز علاوه بر بازیابی سلامتی خود می توانند بهترین نتیجه را از یک ترک بدون بازگشت را تجربه نمایند.

مرکز ترک اعتیاد اهواز با فراهم آوردن امکانات اقامتی استاندارد و ایجاد فضای درمانی مناسب آماده خدمتگزاری به آقایان و بانوان به صورت مجزا می باشد. این مرکز درمانی به عنوان بهترین و مجهزترین مرکز ترک اعتیاد آنلاین کشور آماده خدمت گذاری به شما عزیزان می باشد.

سوالات متداول


آیا برای ترک اعتیاد هروئین میتوان در خانه اقدام کرد؟


خیر. هروئین یک ماده مخدر است که دارای قدرت اعتیاد زائی بالایی می باشد. به همین دلیل افراد برای ترک موفقیت‌آمیز و بدون‌ بازگشت باید از کمک های تخصصی تیم درمان بهره مند شوند تا بتوانند با حالات و دردهای پس از ترک اعتیاد روبرو شده و مراحل درمان موفقی را تجربه نمایند.

آیا از سم زدایی فوق سریع میتوان برای ترک هروئین استفاده کرد؟


به طور یقین خیر. سم زدایی سریع و فوق سریع جزوه روشهای منسوخ و غیر استاندارد بین‌المللی هستند. این روش ها دارای عوارض شدید جسمی و روانی برای افراد می باشند و نمی توانند به عنوان روشهای درمان موفق مورد استفاده قرار گیرند. اعتیاد یک بیماری روحی و روانی است و بخش کوچکی از آن مربوط به وابستگی های جسمی می باشد، در نتیجه درمان اعتیاد باید با استفاده از روش های روانشناختی انجام شود و نه درمان های دارویی و شیمیایی.

بهترین روش ترک اعتیاد هروئین چیست؟


برای ترک موفق و بدون بازگشت هروئین باید از روشهای درمان بستری در مراکز ترک اعتیاد که دارای شرایط و امکانات استاندارد درمانی و آموزشی هستند استفاده کرد. افراد با بستری شدن در یک مرکز ترک اعتیاد استاندارد که تحت نظارت متخصصین ترک اعتیاد اداره می شود، می توانند به یک ترک موفق و بدون بازگشت دسترسی پیدا کنند.

عزیزان و همراهان ارجمند توجه داشته باشید که مدت زمان درمان و ترک هروئین به عوامل و فاکتورهای مختلفی همچون نوع و دوز ماده مصرفی، مدت زمان اعتیاد و همچنین سلامت جسمی و روانی فرد بستگی دارد که پس از انجام مشاوره های روانشناسی اولیه مشخص می گردد.

 

منبع : ترک اعتیاد هروئین



:: برچسب‌ها: ترک هروئین , ترک اعتیاد هروئین , هروئین ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتال لند

ماده مخدر تریاک از انواع مواد شناخته شدۀ افیونی است که از عصاره نارس گیاه خشخاش تولید می‌شود. نیمۀ ‌عمر تاثیرات آن از ۸ تا ۱۲ ساعت می باشد که به میزان و مقدار مصرف تریاک و همچنین نحوه متابولیسم بدن فرد بستگی دارد.

منبع : ترک اعتیاد تریاک

ساختار شیمیایی ماده مخدر تریاک همانند ساختار نورفین ها در مغز می باشد، به همین دلیل پس از مصرف آن این مواد با اشغال گیرنده های نورفین در مغز باعث ایجاد اختلال و به‌هم‌ریختگی سیستم عصبی افراد شده و باعث کاهش جریان خون در مغز می گردند. مصرف این ماده باعث ایجاد وابستگی شدید جسمی و البته ذهنی در افراد می شود که جنبه روانی آن به مراتب از وابستگی های فیزیکی بیشتر است. برخی از مهمترین عوارض مصرف تریاک عبارتند از :

  • بیقراری
  • تحریک پذیری
  • افسردگی
  • پرش عضلانی
  • تشنج
  • اتساع مردمک ها
  • اختلالات بینایی
  • تکرر ادرار
  • بینظمی در دوره های قاعدگی
  • مشکلات باروری و مرده زایی در بانوان

در همین رابطه مهم‌ترین گام برای ترک تریاک آگاهی از تاثیرات و وابستگی های ایجاد شده به این ماده مخدر است. اعتیاد به تریاک می تواند علائم و عوارض مختلفی را در افراد ایجاد نماید که برخی از مهمترین آنها عبارتند از :

  • بی نظمی درجه حرارت بدن
  • گرفتگی عضلانی، درد استخوانی
  • بی‌قراری، تحریک پذیری و افسردگی
  • آب ریزش بینی، تعریق و خمیازه کشیدن
  • تمایل شدید به مصرف مجدد
  • سیخ شدن موهای بدن

برای ترک مخدر تریاک چه باید کرد؟

نکته مهم در رابطه با مصرف تریاک این است که مواد قلیایی موجود در آن پس از ورود به بدن فرد تا ۴۸ ساعت در بدن باقی می مانند و باعث آسیب های جبران ناپذیری بر سیستم دفاعی بدن فرد می گردند.

از طرف دیگر تاثیرات ماده تریاک پس از مصرف تنها چهار ساعت دوام می آورند اما به دلیل ماندگاری مواد شیمیایی موجود در این ماده مخدر، فرد به سرعت دچار اعتیاد جسمی و روانی شده و برای رهایی از وابستگی به این ماده مخدر و ترک اعتیاد تریاک باید حتما از خدمات مشاوره روانشناسی و روان درمانی برای متوقف سازی مصرف و جلوگیری از عود مجدد آن استفاده نماید.

ترک تریاک

همانطور که توضیح دادیم، مصرف تریاک باعث ایجاد وابستگی های شدید جسمی و روانی در افراد می‌شود و برای ترک اعتیاد آن حتماً باید از خدمات روان درمانی و روانشناختی استفاده شود، تا از عود مجدد مصرف جلوگیری به عمل آید. اعتیاد به تریاک یکی از اعتیاد های بشدت عودکننده است که فرد برای ترک اعتیاد آن لازم است به مرکز ترک اعتیاد اهواز به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد آنلاین کشور مراجعه نماید.

ترک ماده مخدر با متادون

متادون یکی از روش‌های درمانی است که بسیاری از مراکز ترک اعتیاد سرپایی و وب سایت هایی که تنها مشاوره تلفنی ارائه می‌دهند از آن استفاده می کنند. متاسفانه این روش نه تنها باعث متوقف سازی اعتیاد در زندگی فرد نمی شود، بلکه می تواند باعث بروز وابستگی های شدید به متادون شود. از طرف دیگر اضافه شدن یک اعتیاد جدید به تریاک می تواند روند درمان افراد را به شدت پیچیده کرده و فرد را دچار آسیب های جبران ناپذیر نماید.

در همین رابطه مرکز ترک اعتیاد اهواز با استفاده از روشهای استاندارد درمانی و استفاده از داروهای غیر مخدر و مکمل ترک اعتیاد، افراد را به شکل صحیح و استاندارد در مسیر درمان اعتیاد قرار می دهد. در این مسیر فرد بدون هیچ گونه وابستگی به مواد مخدر یا داروهای مخدر دیگر می‌تواند درمان اعتیاد را در کمپ ترک اعتیاد اهواز انجام داده و به حذف کامل ماده مخدر، بدون جایگزینی هرگونه ماده مخدر دیگر انجام دهد.

ترک اعتیاد تریاک بدون درد و خماری

همانطور که می دانیم تریاک یک ماده مسکن و ضد درد می باشد، اما ترک غیر اصولی آن می تواند با درد و علائم محرومیت شدیدی همراه باشد. به همین دلیل بهتر است برای ترک اعتیاد تریاک به مرکز ترک اعتیاد اهواز مراجعه فرمایید تا تمامی مراحل درمان و سم زدایی شما تحت نظارت متخصصین اعتیاد، با کمترین میزان درد و خماری با موفقیت انجام پذیرد.

ترک ماده مخدر تریاک در منزل

بر اساس تحقیقات انجام شده و نظر متخصصین درمان اعتیاد، ترک اعتیاد تریاک در منزل و محیط خانه یک عمل غیر اصولی همراه با عوارض مختلف می باشد. به همین دلیل لازم است تا افراد با استفاده از تخصص مشاورین ترک اعتیاد با کمترین عوارض، روند درمان و ترک اعتیاد خود را به شکل اصولی و صحیح تحت نظارت متخصصین و در شرایط و امکانات متناسب با ترک اعتیاد، سپری نمایند و از یک برنامه درمانی اصولی بهره مند شوند.

اعتیاد به تریاک باعث وابستگی شدید جسمی و روانی در افراد می شود به همین دلیل متوقف سازی اعتیاد به آن نیاز به ترک جسمی همراه با درمانهای روانشناختی و روان درمانی دارد. در این مسیر ضروری است تا افراد پس از ترک اعتیاد جسمی همچنان جلسات مشاوره و روان درمانی خود را با متخصصین ادامه دهند تا به یک ترک پایدار دست یابند.

درمان خماری در ترک تریاک

علائم محرومیت و خماری یکی از مهمترین علل مقاومت افراد برای درمان و ترک اعتیاد تریاک است. البته با پیشرفت هایی که در زمینه علم پزشکی و روان درمانی انجام شده خماری تریاک را می توان تا حد بسیار بالایی متوقف کرد و از درد و رنج افراد در زمان سم زدایی کاست. در همین رابطه روند درمان و ترک اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد اهواز تحت نظارت تیم روانشناسی انجام می پذیرد و افراد می توانند به سادگی روند درمان خود را کامل نمایند.

دارو درمانی در ترک اعتیاد

یکی از پیچیده‌ترین حالاتی که افراد در دوران محرومیت و خماری با آن روبرو می شوند، بروز دردهای عضلانی می باشد. اما روش برخورد و آرام سازی این دردها به وسیله داروهای مخدر عملی کاملا اشتباه و بی‌نتیجه است. زیرا دردهای عضلانی و علائم محرومیت با مصرف داروهای مخدر تداوم پیدا می کنند و فرد نمی تواند روند درمان کاملی را تجربه نماید. به همین دلیل باید با استفاده از روش های طبیعی مانند دوش آب گرم و استراحت مطلق میزان شدت درد را به حداقل رساند. از طرف دیگر مصرف دمنوش های گیاهی همچون دم کرده زرشک و بابونه یا نوشیدن آب گوجه فرنگی می تواند بسیار موثر واقع شود.

درمان پا درد در ترک اعتیاد تریاک

برای درمان پا درد که در اثر خماری ترک ماده تریاک برای افراد اتفاق می‌افتد، استفاده از روش‌های طبیعی و سنتی می تواند بسیار کمک کننده باشد. در همین رابطه مصرف دمنوش های گیاهی مانند گل بابونه، دمنوش گل شقایق و مریم گلی می تواند به کاهش دردهای عضلانی و پا درد کند. از طرف دیگر استفاده از بادکش گرم و ماساژ درمانی و همچنین مصرف آب های دیتاکس به کاهش دردهای عضلانی کمک شایانی می‌کند.

اخیرا استفاده از روش‌های غیر پزشکی در درمان و ترک اعتیاد تریاک مرسوم شده است. اما این روش ها به هیچ عنوان نمی توانند به افراد برای متوقف سازی اعتیاد به تریاک کمک کنند. زیرا اعتیاد به مواد مخدر افیونی یک بیماری چند وجهی و ترکیبی است و درمان آن نیز نیاز به تخصص در زمینه های مختلف جسمی، روانی و روحی دارد. در همین رابطه تنها روش تایید شده برای ترک اعتیاد استفاده از روش درمان بستری در مرکز ترک اعتیاد می باشد.

از همین روی برای آگاهی بیشتر شما همراهان به معرفی روش های ترک اعتیاد تریاک به شکل غیر پزشکی خواهیم پرداخت تا شما را با جزئیات بیشتر آن آشنا کنیم.

1- ترک اعتیاد تریاک با داروی گیاهی

یکی از متداول ترین روش های ترک تریاک استفاده از داروهای گیاهی می باشد، که البته این روش ها به  هیچ عنوان نمی توانند روشی تایید شده برای ترک اعتیاد باشند. استفاده از کپسول های گیاهی مانند کپسول دوغی یا قرص فلفلی به دلیل شباهت ساختاری که با مواد مخدر دارند، می‌توانند باعث ایجاد وابستگی های جدید روانی و جسمی در افراد شوند و نه تنها نمی توان از این طریق اعتیاد را ترک کرد، بلکه ممکن است اعتیاد جدیدی را نیز وارد زندگی فرد کند.

ترک ماده تریاک با اسپند

یکی دیگر از انواع روشهای غیر پزشکی برای ترک ماده تریاک استفاده از ماده اسپند است. این روش ترک اعتیاد هیچ توجیه علمی و پزشکی ندارد و عملاً به بیماران تریاک هیچ کمکی نمی‌کند. از طرف دیگر باعث تشدید شدن علائم محرومیت، ترک و خماری در افراد می شود که در صورت عدم کنترل شرایط جسمی و روانی بیمار توسط یک درمانگر متخصص، احتمال لغزش و مصرف مجدد بسیار افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل لازم است خانواده ها و اطرافیان با علائم ترک اعتیاد آشنا شده تا بتوانند در روند درمان فرد معتاد به او کمک نمایند. برخی از مهمترین این علائم عبارتند از :

  • تعریق زیاد
  • بی قراری و بی تابی
  • انجام حملات هیجانی
  • حس سرما و لرزش اندام ها
  • دردهای عضلانی مفصلی
  • پرخاشگری و اختلال در خلق و خو

3- ترک ماده تریاک به روش فوق سریع

یکی دیگر از روش‌های غیر استاندارد و منسوخ که توسط برخی از کلینیک های ترک اعتیاد انجام می شود، استفاده از سم زدایی سریع و فوق سریع می باشد. در این رابطه لازم است بدانید این روش های ترک اعتیاد که با استفاده از مواد شیمیایی انجام می‌شود، توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده منسوخ اعلام شده و در دنیا این روش برای ترک اعتیاد منسوخ و غیر قابل انجام هستند.

استفاده از روش شیمیایی سم زدایی سریع و فوق سریع دارای عوارض متعددی است که می تواند کاملاً جبران ناپذیر باشد. نکته مهم در رابطه با این روش ها این است که بسیاری از افراد به دلیل بیهوشی کامل در زمان سم زدایی سریع و فوق سریع ممکن است دچار آسیب های جدی قلبی و عروقی و حتی مغزی شوند.

در حقیقت درمان و ترک اعتیاد دارای یک فرآیند پیچیده جسمی، روانی و روحی است و افراد برای موفقیت در ترک اعتیاد بدون بازگشت باید از خدمات روانشناختی و روان درمانی استفاده کنند تا بتوانند با وسوسه های مجدد مصرف که کاملاً ذهنی و روانی می باشند مقابله کنند.

خدمات درمان اعتیاد و سم زدایی در مرکز ترک اعتیاد اهواز

روش ترک اعتیاد تریاک در مرکز ترک اعتیاد اهواز شامل حذف کامل ماده مخدر، بدون جایگزینی هرگونه ماده مخدر دیگر می باشد. تمامی مراحل درمان اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد اهواز تحت نظارت مستقیم متخصصین اعتیاد، روانشناسان و روان درمانگران اعتیاد می باشد و افراد با دریافت مشاوره های روانشناختی و مراقبت های شبانه روزی توسط مدد یاران حاضر در مرکز می توانند سلامتی خود را بازیابند و بهترین نتیجه را از ترک اعتیاد بدون بازگشت خود بدست آورند. مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ با همکاری مراکز ترک اعتیاد که دارای امکانات و استانداردهای درمانی و اقامتی هستند، آماده است تا به بیماران و مددجویان خود کمک نماید. از طرف دیگر این مرکز درمانی با همکاری کمپ ترک اعتیاد بانوان به عنوان بهترین و مجهزترین مرکز ترک اعتیاد آنلاین کشور آماده خدمت رسانی می باشد.

عزیزان و همراهان ارجمند توجه داشته باشید که مدت زمان ترک تریاک به عوامل و فاکتورهای مختلفی همچون نوع و دوز ماده مصرفی، همچنین مدت زمان اعتیاد و شرایط جسمی و روانی افراد بستگی دارد که پس از انجام مشاوره های روانشناسی اولیه مشخص می گردد.

 

منبع : ترک اعتیاد تریاک



:: برچسب‌ها: ترک اعتیاد تریاک , ترک تریاک , تریاک ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتال لند

کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ، مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ : همانطور که در مقاله اعتیاد چیست؟ گفتیم “اعتیاد رفتاری است که شخص به دلایل روحی و روانی یا در اثر مصرف مواد شیمیایی مانند شیشه، کراک و یا مواد طبیعی مانند ماری جوانا، تریاک و هروئین دچار ضعف در کنترل تکرار عمل خود می‌شود، و در این شرایط فرد مصرف کننده باید هرچه زودتر نسبت به ترک شیشه، ترک کراک، ترک ماریجوانا و ترک تریاک و ترک هروئین و سایر مخدرها و محرک ها اقدام کنند.”

 

منبع : ترک اعتیاد مواد مخدر

 

استفاده از مواد اعتیاد آورچه در دسته محرک ها باشند و چه در دسته مخدرها برروی عملکرد طبیعی تاثیر می گذارد و بر اثر ادامه مصرف مغز به ماده اعتیاد آور عادت کرده و تنها در صورت رسیدن مواد اعتیاد آور، مصرف کننده تمرکز و آرامش دارد.

بنابر دلیل گفته شده و کسب لذت اولین بار مصرف، بیماران اعتیاد دائما دوز مصرفی خود را افزایش می‌دهند و به این صورت وابستگی به مواد مخدر شکل می‌گیرد.

بدیهی است که اعتیاد نه تنها سلامت جسمانی فرد را از بین می برد، بلکه بر روی سلامت روانی وی نیز تاثیرات مخربی می گذارد، طبق آمار و مشاهدات اکثر بیماران اعتیاد، افسردگی و بسیاری از اختلالات رفتاری و روانی را تجربه می کنند. که در مقاله رابطه افسردگی و اعتیاد مفصلا در این باره صحبت کرده ایم.

طبیعی است که بسیاری از بیماران علاقه مند به ترک و برگشت به زندگی سلامت و نرمال خود هستند اما ضروری است که ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد، تحت نظر مشاورین روانشناسی و روانپزشکی انجام بگیرد چرا که بسیاری از بیماران در زمان درمان دچار بروز علائم ترک خواهند شد و بروز این علائم، خود میتواند زمینه ساز لغزش و بازگشت به مصرف مجدد مواد باشد به همین دلیل ضروری است که برای ترک به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه نمایید.

توجه نمایید که ترک اعتیاد امری بسیار تخصصی است و ترک خودسرانه و غیراصولی میتواند عوارض به مراتب شدید و جبران ناپذیری بر روی سلامت بیمار داشته باشد.

همچنین مطلع باشید که پروسه ترک هر یک از مواد مخدر و محرک متفاوت است و باتوجه به پارامترهای مختلف برنامه درمانی شروع می شود. به همین جهت در ادامه به بررسی و معرفی برخی از روش های درمانی خواهیم پرداخت. اما ضروری است که پیش از آن با مخدرها و محرک ها آشنایی پیدا کنید.

ترک اعتیاد مواد مخدر و محرک

در ادامه به بررسی کامل مواد اعتیادآور و روش ترک آنها خواهیم پرداخت. جهت دسترسی سریعتر بر ترک اعتیاد روی لینک های زیر کلیک کنید. در غیر اینصورت با مطالعه کامل این مقاله با روش ترک انواع مواد آشنا خواهید شد.

  • ترک اعتیاد تریاک
  • ترک اعتیاد هرویین
  • ترک اعتیاد متادون
  • ترک اعتیاد ب 2
  • ترک اعتیاد کراک
  • ترک اعتیاد ترامادول
  • ترک اعتیاد ماری جوانا
  • ترک اعتیاد حشیش
  • ترک اعتیاد شیشه
  • ترک اعتیاد کوکائین
  • ترک اعتیاد اکستازی
  • ترک اعتیاد بنزودیازپین
  • ترک اعتیاد الکل
  • ترک اعتیاد ماشروم
  • ترک اعتیاد زولپیدم

روش ترک در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ

ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ، به صورت سم زدایی فوق سریع،سم زدایی سریع و سم زدایی تدریجی انجام می گیرد که روش صحیح درمان با توجه به پارامترهایی همچون نوع مخدر یا محرک مصرفی، دوز مصرف، مدت زمان مصرف و شرایط جسمانی و روانی بیمار مشخص می شود.

بررسی و معرفی مخدرها و روش درمان و ترک مخدرها:
مخدرها ترکیبات شیمیایی هستند که با ایجاد تغییرات بر روی سیستم عصبی مصرف کننده باعث ایجاد لذت، عدم هوشیاری و ایجاد وابستگی می گردند بنابراین بسیار اعتیاد آور هستند و عوارض مصرف بسته به نوع مخدر مصرفی و دوز آن متفاوت است.

تریاک

تریاکیا OPIUM که از مشتقات گیاه خشخاش می‌باشد یکی از پرمصرف‌ترین مواد مخدر در کشور ما می‌باشد که مصرف آن عوارضی همچون بی‌قراری، افسردگی، مشکلات باروری و…. را به همراه دارد.

از آنجایی که وابستگی و اعتیاد به تریاک هم روانی و هم جسمانی است جهت حفظ سلامت بیمار ضروری است که تمامی مراحل درمان و ترک تریاک تحت نظر متخصصین، روانشناسان و روانپزشکان انجام بگیرد چرا که ترک غیراصولی و خانگی این مخدر عوارضی به مراتب شدید و مخرب بر روی سلامت بیمار داشته باشد.

همچنین بسیاری از بیماران در زمان ترک تریاک به صورت خودسرانه دچار دردهای عضلانی و اصطلاحا خماری می شوند که در صورت مراجعه به مرکز ترک اعتیاد، تمام حالات و علائم بیمار به خوبی کنترل می شوند و میتوانید بدون درد و خماری اقدام به ترک نمایید.

متاسفانه یکی از اشتباهات در زمان ترک اعتیاد به تریاک استفاده از شبه مخدرهایی همچون متادون و ب2 است که در این رابطه باید بدانید استفاده از شبه مخدرها هیچ کمکی به ترک و درمان نخواهند کرد و استفاده از آنها تنها باعث تغییر نوع مخدر مصرفی می شود که متاسفانه این روش اشتباه در بسیاری از مراکز درمانی استفاده می گردد.

برای مثال مصرف کننده تریاک اقدام به ترک اعتیاد با متادون می کنند و متادون را جایگزین تریاک می کند، بعد از مدتی از مصرف ممکن به متادون وابستگی و اعتیاد پیدا می کند و برای کسب سلامتی خود باید مجدد اقدام به ترک متادون کند.

همچنین در نظر داشته باشید که مصرف شبه مخدر متادون خود عوارض مخربی دارد که در ادامه مقاله به معرفی آنها می پردازیم.

ترک اعتیاد تریاک
مصرف تریاک بصورت کشیدنی:
دوز مصرفی کمتر از 1.5 گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع (UROD) بمدت 2 شب و 3 روز بستری

دوز مصرفی بین 1.5 الی 3 گرم درمان بصورت سم زدایی سریع و یک شب بستری اضافه

دوز مصرفی بین 3 الی 5 گرم درمان بصورت سم زدایی سریع و دو شب بستری اضافه

دوز مصرفی بیش از 5 گرم درمان بصورت سم زدایی تدریجی 10 الی 14 روز بستری

مصرف تریاک بصورت خوراکی:
دوز مصرف کمتر از 1.5 گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع (UROD) بمدت 2 شب و 3 روز بستری

دوز مصرف بین 1.5 الی 2 گرم درمان بصورت سم زدایی سریع و یک شب بستری اضافه

دوز مصرف بین 2 الی 3 گرم درمان بصورت سم زدایی سریع و دو شب بستری اضافه

دور مصرف بیش از 3 گرم درمان بصورت سم زدایی تدریجی 10 الی 14 روز بستری

مصرف شیره تریاک بصورت خوراکی و کشیدنی:
دوز مصرفی کمتر از 1 گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع (UROD) بمدت 2 شب و 3 روز بستری

دوز مصرفی بین 1.5 الی 2 گرم درمان بصورت سم زدایی سریع و یک شب بستری اضافه

دوز مصرفی بین 2 الی 3 گرم درمان بصورت سم زدایی سریع و دو شب بستری اضافه

دوز مصرفی بیش از 3 گرم درمان بصورت سم زدایی تدریجی 10 الی 14 روز بستری

ترک اعتیاد هروئین

متاسفانه هروئین نیز از مخدرهای محبوب در کشور ما است و تعداد زیادی از آمار ابتلا به اعتیاد به هروئین مربوط می شود. مصرف هروئین نیز آسیب های جدی به سلامت مصرف کننده وارد می کند که بی خوابی و بی قراری، لرز، گرفتگی و دردعضلانی و تنفس کند بخشی از آنها هستند.

متاسفانه بسیاری از مراکز و افراد برای ترک هروئین از متادون و نگهدارنده ها استفاده می کنند که به دلایلی که پیش تر به آن اشاره کردیم این روش درمانی اصلا مناسب نمی باشد.

ترک هروئین در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد کشور بدون استفاده از هیچ‌گونه نگهدارنده و شبه مخدر تحت نظر مشاورین باتجربه انجام می‌گیرد. از آنجایی وابستگی و اعتیاد به هروئین هم جسمانی و هم روانی است ضروری است برای درمان به مرکز ترک اعتیاد چندجانبه مراجعه کنید تا علاوه بر درمان جسمانی، با جلسات مشاوره و روان درمانی ترک اعتیاد روانی نیز انجام بگیرد.

ترک اعتیاد هروئین
دوز مصرفی کمتر از 1.5 گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع (UROD) بمدت 2 شب و 3 روز بستری

دوز مصرفی بین 1.5 الی 2.5 گرم درمان بصورت سم زدایی سریع و 2 شب بستری اضافه

دوز مصرفی معادل 3 گرم درمان بصورت سم زدایی سریع و 3 شب بستری اضافه

دوز مصرفی بیش از 3 گرم درمان بصورت سم زدایی تدریجی 10 الی 14 روز بستری

متادون

متادون شبه مخدری صنعتی با قدرت اعتیادآوری بالا می‌باشد و عملکرد آن همچون مرفین، تأثیر مستقیم بر روی گیرنده‌های اوپیوئیدی مغز می‌باشد. متادون در دو فرم قرص و شربت در بازار خرید و فروش می‌شود و همان‌طور که پیش‌تر گفتیم عمده استفاده آن به عنوان نگهدارنده جهت ترک تریاک و ترک هروئین می‌باشد اما از آنجایی که متادون به خودی خود اعتیادآور می‌باشد بسیاری اقدام به مصرف مستقیم آن می‌کنند.

قدرت اعتیادآوری متادون بسیار بیش تر از تریاک و هروئین می باشد به همین جهت طبق آمار تعداد مراجعات اورژانسی اوردوز با متادون آمار قابل توجه و بالایی است. متادون موارد منع مصرف متعددی دارد که مقاله متادون چیست؟ به تعداد زیادی از آن موارد اشاره کرده ایم.

از آنجایی هر 5 الی 10 میلی گرم متادون معادل بیش از 8گرم تریاک و مشتقات آن و 3 گرم هروئین است درمان و ترک متادون نیز سخت تر است و ترک غیراصولی آن میتواند صدمات جبران ناپذیری به سلامت بیمار وارد کند.

پروسه ترک متادون مراحل مختلفی دارد که برنامه ترک اعتیاد حتما باید تحت نظر مشاورین روانشناسی و روانپزشکی پس از انجام مشاوره و بررسی های اولیه ریخته شود. سم زدایی و ترک متادون طولانی تر از سایر مواد اعتیادآور می باشد.

نکته حائز اهمیت در ترک متادون بستری در کلینیک ترک اعتیاد می‌باشد که در این خصوص کلینیک ترک اعتیاد اهواز کمپ با پدید آوردن محیطی گرم و لوکس و بهره گرفتن از کمک بهترین روانپزشکان، روانشناسان و متخصصین علوم اعصاب شناسی در خدمت شما می‌باشد.

یکی از اصلی ترین مراحل درمان ترک اعتیاد به این شبه مخدر قوی شرکت در جلسات مشاوره و روان درمانی است که در کلینیک ترک اعتیاد اهواز کمپ، این جلسات بعد از درمان و ترخیص نیز ادامه پیدا می کند تا علاوه بر جلوگیری از لغزش، ذهن و طرز تفکر بیماران نسبت به زندگی بهبود پیدا کند.

سم زادیی فوق سریع متادون شرایط خاصی دارد و بیماران برای بهره بردن از این روش درمانی باید شرایط سلامتی و عمومی خاصی داشته باشند که پس از انجام مشاوره اولیه در صورت مناسب بودن وضعیت سلامت بیمار برنامه درمانی آن شروع می گردد.

ترک اعتیاد متادون
دوز مصرفی کمتر از 10 سی سی یا 40 میلی گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع (UROD) بمدت 2 شب و 3 روز بستری و به ازای هر 5 سی سی مصرف بیشتر یک شب بستری به برنامه درمانی اضافه می شود.

دوز مصرفی بیش از 20 سی سی یا 80 گرم درمان بصورت سم زدایی تدریجی حداقل 10 روز بستری

ترک اعتیاد ب2

ب2، همانند متادون شبه مخدری بسیار اعتیاد آور است و متاسفانه از آن نیز به عنوان نگهدارنده استفاده می شود اما استفاده از شبه مخدرها کمکی به ترک و درمان و اعتیاد نمی کند بلکه تنها باعث تغییر نوع مخدر مصرفی می شود.

مصرف ب2 یا بوپرنورفین عوارض متعددی همچون یرقان، تهوع، توهم و گیجی را به همراه دارد از سوی دیگر ب2 با بسیاری از داروها تداخل دارد و استفاده از بوپرنورفین در زمان مصرف آنها میتواند باعث مرگ بیمار شود. همچنین مصرف ب2 در زمان بارداری نیز بسیار خطرناک است و عوارض جبران ناپذیری بر سلامت مادر و جنین خواهد داشت.

ترک ب2 نیازمند برنامه درمانی خاص و منظمی است و ترک خودسرانه آن نه تنها به سلامت بیماران کمکی نمی کند بلکه صدمات مختلفی را نیز به آنها وارد می کند به همین جهت توصیه میکنیم برای ترک ب2 حتما به کلینیک ترک اعتیاد اهواز کمپ مراجعه کنید.

درمان اعتیاد به بوپرنورفین نیازمند مراقبت های خاصی است و ضروری است در طی درمان مشاورین روانشناسی و روانپزشکی در کنار بیمار حضور داشته باشید. بنابراین اگر قصد ترک ب2 را دارید حتما به مرکز ترک اعتیاد مراجعه نمایید.

ترک اعتیاد ب 2 (بوپرنورفین)
مصرف کمتر از یک عدد درمان بصورت سم زدایی فوق سریع (UROD) بمدت 2 شب و 3 روز بستری

مصرف بین 1 الی 2 عدد درمان بصورت سم زدایی سریع با یک شب بستری اضافه

مصرف بین 2 الی 3 عدد درمان بصورت سم زدایی سریع با دو سب بستری اضافه

مصرف بیش از 3 عدد درمان بصورت سم زدایی تدریجی بین 10 الی 14 روز بستری

ترک اعتیاد کراک

کراک که یکی از فراورده های خطرناک کوکائین می باشد، مخدری بسیار اعتیاد آور است و تاثیر مستقیمی بر روی سیستم عصبی مرکزی دارد و باتحریک سیستم های همچون سیستم گردش خون به سریعتر کارکردن باعث وارد شدن فشار نامتعارف به بدن مصرف کننده می شود.

ضمن اینکه خاصیت زیان‌بار دیگر کراک مربوط به مصرف کراک با الکل است که می‌تواند مصرف کنندگان را به کام مرگ بکشاند.

کراک تاثیرات به مراتب شدیدی بر روی روان فرد مصرف کننده باقی میگذارد که در صورت عدم مراجعه به مرکز ترک اعتیاد، فرد مصرف کننده ممکن صدمات مختلفی به خود و سایرین وارد کند.

ترک اعتیاد کراک
درمان بصورت سم زدایی تدریجی حداقل 14 روز بستری

ترامادول

ترامادول دارویی اپیوییدی و ضد درد است و با نام‌های تجاری پیرالژین، بایومادول، ترامادل، ترامد و ترامال به بازار عرضه می شود، عملکرد ترامادول همانند مرفین است و در مغز به گیرنده‌های اپیوئیدی متصل و باعث ایجاد تسکین درد می‌شود اما باید بدانید ترامادول دارویی به شدت اعتیاد آور است و حتی مصرف بیش از حد آن می‌تواند خطر مرگ به همراه داشته باشد.

همچنین مصرف این دارو در زمان بارداری و شیردهی می تواند عوارض خطرناکی بر سلامت مادر و جنین داشته باشد که متاسفانه سقط جنین یکی از این عوارض می باشد، ترک ترامادول، علاوه بر درمان وابستگی جسمانی نیاز به دریافت خدمات روان درمانی نیز دارد به همین جهت ترک ترامادول در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ، تحت نظر باتجربه ترین کادر درمانی، مشاورین، روانشناس و روانپزشک با پرستاری شبانه روزی انجام می شود.

همچنین باید توجه داشته باشید، از آنجایی که ترامادول وابستگی شدید روانی و جسمانی در مصرف کننده ایجاد می کند هر گونه ترک و درمان خودسرانه و خارج از دستور پزشک می تواند عوارض جبران ناپذیری بر سلامت بیمار داشته باشد.

ترک اعتیاد ترامادول
مصرف کمتر از 200 میلی گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع (UROD) بمدت 2 شب و 3 روز بستری

مصرف بین 200 الی 300 میلی گرم درمان بصورت سم زدایی سریع با یک شب بستری اضافه

مصرف بیش از 300 میلی گرم درمان بصورت سم زدایی تدریجی بین 10 الی 14 روز بستری

بررسی و معرفی محرک ها و روش درمان و ترک محرک ها

 

ماری جوانا

به جرات میتوان گفت ماری جوانا محبوب ترین محرک در میان جوانان است که از مشتقات گیاه شاه دانه می باشد.

پس از مصرف، THC موجود در ماری جوانا جذب بافت های چربی بدن می شود و این جذب چربی شدن باعث می شود تا اثرات آن مدت زمان زیادی در بدن باقی بماند. عمده تأثیر و وابستگی ماری جوانا یا گل روانی می‌باشد اما مصرف این محرک عوارض جسمانی مختلفی نیز از قبیل افزایش ضربان قلب، سرطان ریه و مجاری تنفسی، برونشیت، ذات‌الریه و کاهش وزن به همراه دارد که در مقاله ماری جوانا چیست؟ به شرح کامل این عوارض پرداخته‌ایم.

مصرف ماری جوانا نه تنها باعث اعتیاد فرد می شود بلکه بر تمام ارکان زندگی فرد سایه می انداز و توانایی تجزیه و تحلیل شرایط و موقعیت را از مصرف کننده می گیرد. طبق آمار و بررسی های انجام شده بیش از 80 مصرف کنندگان گل توانایی ادامه تحصیل و حفظ موقعیت شغلی خود را از دست می دهند و دائما مضطرب هستند. و بطور قطعی حالت افسردگی را تجربه می کنند و نسبت به ادامه زندگی بی میل می شوند.

همانطور که گفتیم عمده تاثیرات مخرب ماری جوانا بر روان مصرف کننده است به همین جهت برنامه ترک ماری جوانا باید به صورتی باشد که روان درمانی در آن جایگاه ویژه ای داشته باشد. بنا به دلایل گفته شده ضروری است که ترک ماری جوانا تحت نظر روانپزشک و روانشناس باتجربه و کادر درمان حرفه ای انجام بگیرد که در کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ تمامی شرایط ترک و درمان مطابق آخرین استانداردها فراهم شده است.

ترک اعتیاد ماری جوانا
درمان بصورت سم زدایی تدریجی بین 10 الی 14 روز بستری

درصورت وجود علائم، همچون هذیان گویی و مشکلات اعصاب و روان نیاز به ادامه درمان بصورت سم زدایی تدریجی و ECT با حداقل 20 روز بستری

ترک اعتیاد حشیش

حشیش یکی دیگر از مشتقات اعتیادآور گیاه شاه دانه می باشد و مصرف آن عوارضی همچون حملات حاد اضطرابی، افت فشار خون، افزایش ضربان قلب، اختلال حواس و گیجی به همراه خواهد داشت. عوارض حشیش در دو نوع کوتاه مدت و بلند هستند که در مقاله حشیش چیست؟ مفصلا این عوارض را توضیح داده ایم، بسیاری بر این باورند که حشیش اعتیادآور نیست اما نکته ای که باید بدانید این است که حشیش به اندازه ای اعتیادآور است که نه تنها بر سلامت افراد بلکه بر تمام زندگی مصرف کننده سایه می اندازد.

مصرف حشیش عملکردهای عصبی و رفتارشناختی مصرف کننده را مختل می کنند و بسیاری از مصرف کنندگان درک خود از موقعیت را از دست می دهند.

حشیش باعث ایجاد وابستگی جسمانی و روانی می شود به همین جهت و همانند ماری جوانا ترک آن نیاز به دریافت خدمات روانشناسی و روانپزشکی دارد به همین منظور ترک حشیش در کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ، تحت نظر مشاورین روانشناسی، روانپزشکی و متخصصین علوم اعصاب شناختی انجام میگیرد.

در طول درمان جلسات مشاوره باعث بهبود افکار بیماران و سلامت روانی آنها شده اما جلسات درمانی بعد از ترک نیز ادامه پیدا می کند چرا که استمرار این جلسات از لغزش و مصرف مجدد بیماران جلوگیری می کند.

ترک اعتیاد حشیش
درمان بصورت سم زدایی تدریجی بین 10 الی 14 روز بستری

درصورت وجود علائم، همچون هذیان گویی و مشکلات اعصاب و روان نیاز به ادامه درمان بصورت سم زدایی تدریجی و ECT با حداقل 20 روز بستری

ترک اعتیاد شیشه

شیشه یا کریستال محرکی بسیار قوی با نام علمی آمفتامین است و در آزمایشگاه های زیر زمینی و غیرمجاز تولید و عرضه می شود. مصرف شیشه عوارضی همچون صدمه به اندام هایی همچون شش و ریه، رعشه و نوسانات هیجانی، اضطراب و افسردگی را در پی دارد. اما عوارض مصرف شیشه به همین موارد محدود نمی شود. در مقاله شیشه چیست؟ تمامی عوارض مصرف شیشه را توضیح داده ایم.

اما یکی از عمده‌ترین صدمات شیشه بر مغز و سیستم عصبی مرکزی مصرف کننده است. باید بدانید که شیشه با صدمه بر گیرنده‌های دوپامین و سروتونین مصرف کننده را با بیمارهای روانی مختلفی رو به رو می‌کند و به همین جهت است که روان‌پریشی در میان مصرف کنندگان شیشه بسیار رایج است.

همانطور که گفتیم شیشه صدمات مختلفی بر مغز وارد میکند و مصرف کنندگان هیچ گاه به تنهایی توانایی ترک شیشه را نخواهند داشت. همچنین در صورت اقدام به ترک غیراصولی صدمات روانی و جسمانی مختلفی به آنها وارد خواهد شد.

ترک شیشه باید در کلینیک ترک اعتیاد، تحت نظر مشاورین و کارشناسان انجام بگیرد تا از بروز صدمات جلوگیری شود و بیمار بتواند سلامتی کامل را بدست آورد. ترک شیشه در کلینیک ترک اعتیاد اهواز کمپ، تحت نظر باتجربه ترین متخصصین با پرستاری شبانه روزی انجام میگیرد.

ترک اعتیاد شیشه
دوز مصرف 1 میلی گرم (1 صوت) درمان بصورت سم زدایی سریع 10 الی 14 روز بستری

در صورت وجود علائم، درمان بصورت سم زدایی تدریجی و مدت زمان باتوجه به نظر پزشک مشخص می شود.

کوکائین

کوکائین نیز در دسته محرک ها طبقه بندی می شود و مستقیما بر روی عملکرد مغز تاثیر می گذارد. طبق بررسی ها، بعد از مصرف کوکائین عروق خونی به سرعت منقبض می شود و دمای بدن به شدت کاهش پیدا می کند و این در صورتی است که متابولیسم بدن به شدت افزایش پیدا می کند. در طرف دیگر مصرف کوکائین باعث تنگی عروق می شود و فشار شدیدی را قلب وارد می کند.

اما همانطور که گفتیم کوکائین مستقیما بر روی مغز اثر میگذارد و نقاطی از مغز که مسئول حفظ حافظه، اشتها و هیجان و تعادل را تحت تاثیر قرار می دهد. از آنجایی که کوکائین محرکی قوی است و تاثیرات شدیدی بر روی مغز می گذارد عملا امکان ترک خودسرانه آن وجو ندارد و بهترین روش درمان آن ترک کوکائین به صورت بستری است.

ترک کوکائین در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ، تحت نظر مستقیم و شبانه روزی پزشکان و پرستاران و مشاورین روانشناسی و روانپزشکی انجام میگیرد.

ترک اعتیاد کوکائین
درمان بصورت سم زدایی تدریجی بین 7 الی 10 روز بستری

درصورت وجود علائم، با توجه به نظر پزشک معالج ادامه درمان بصورت سم زدایی تدریجی و مدت زمان بستری طولانی تر

ترک اعتیاد اکستازی

اکستازی یا اکس نیز یک ماده ی محرک است و بصورت شیمیایی ساخته می شود. و در اشکال مختلف با شکل های گوناگون ساخته می شود. مصرف اکستازی تنش عضلانی، تیرگی دید، تعریق و رعشه و بی قراری را به همراه دارد.

عمده تاثیر اکستازی بر روی مغز می باشد به همین جهت بسیاری از مصرف کنندگان دچار مشکلاتی همچون: پارانویا، توهمات دیداری و شنوایی، افسردگی و حملات عصبی می شوند.

به همین منظور ترک اکستازی نیز نیاز به خدمات روان درمانی، تحت نظر مشاورین روانپزشکی و روانشناسی دارد به همین جهت ترک اکستازی در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ، تحت نظر دائم مشاورین با جلسات دائم مشاوره ای انجام میگیرد.

ترک اعتیاد اکستازی
درمان بصورت سم زدایی تدریجی با 7 روز بستری

درصورت وجود علائم، ادامه درمان بصورت سم زدایی تدریجی و با نظر پزشک ممکن است زمان بستری افزایش پیدا کند.

بنزودیازپین
بنزودیازپین دسته ای از داروهای آرامبخش هستند که زولپیدوم، لورازپام و کلونازپام در این دسته قرار میگیرند. مصرف خارج از دستور پزشک این داروهای آرامبخش عوارض بسیار شدیدی بر روی مصرف کننده دارد که اکثر این عوارض روانی هستند و برای ترک آنها نیاز شدیدی بر مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد می باشد.

ترک بنزودیازپین در کلینیک ترک اعتیاد اهواز کمپ، تحت نظر مستقیم مشاورین روانشناسی و روانپزشکی با تجربه انجام میگیرد.

ترک اعتیاد بنزودیازپین
درمان بصورت سم زدایی تدریجی با 7 الی 10 روز بستری

درصورت وجود علائم، ادامه درمان بصورت سم زدایی تدریجی و بانظر پزشک ممکن است زمان بستری افزایش پیدا کند.

الکل

الکل محرکی قوی با ایجاد وابستگی جسمانی و روانی است و مستقیما بر روی مغز مصرف کننده تاثیر می گذارد و فعالیت های ذهنی مصرف کننده را کند می کند. مصرف الکل عوارضی همچون سرطان گلو ، هنجره ، مری و دهان و سینه را به همراه دارد که درباره عوارض مصرف الکل در مقاله الکل چیست؟ مفصلا صحبت کرده ایم.

ترک الکل نیاز به دریافت خدمات مشاوره ای و روان درمانی دارد که این امکان در مرکز ترک اعتیاد فراهم شده است و ترک الکل تحت نظر متخصصین به همراه جلسات مشاوره ای انجام میگیرد.

ترک اعتیاد الکل
درمان بصورت سم زدایی تدریجی با 14 روز بستری

درصورت وجود علائم، ادامه درمان بصورت سم زدایی تدریجی و بانظر پزشک ممکن است زمان بستری افزایش پیدا کند.

ترک اعتیاد ماشروم

ماشروم یا مجیک ماشروم، یک ماده محرک با قدرت اعتیاد آوری بسیار بالا است و با تاثیر مستقیم بر مغز مصرف کننده باعث ایجاد وابستگی روانی و جسمانی در مصرف کننده می شود که سوء مصرف آن عوارض متعددی همچون گیجی، پارانویا و رفتارهای عجیب را برای مصرف کننده به همراه دارد.

از دیگر عوارض سوء مصرف این محرک می توانیم به اختلالات درک، توهم و مشکلات تمرکز اشاره نماییم.

اما از آنجایی که وابستگی به ماشروم، روانی و جسمانی می باشد، ترک ماشروم نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کنار درمان جسمانی می باشد که برنامه درمان و ترک ماشروم در کمپ ترک اعتیاد اهواز کمپ به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران، تحت نظر مجرب ترین روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می گیرد و به بیماران این امکان را می دهد تا علاوه بر درمان جسمانی به روان درمانی خود نیز بپردازند.

ترک اعتیاد ماشروم
درمان بصورت سم زدایی تدریجی با 14 روز بستری

درصورت وجود علائم، ادامه درمان بصورت سم زدایی تدریجی و بانظر پزشک ممکن است زمان بستری افزایش پیدا کند.

زولپیدم

از زولپیدم برای درمان اختلالات خواب استفاده می شود. این دارو 2 نوع دارد. انتشار سریع برای افرادی که نمی توانند بخوابند تجویز می شود و نوع انتشار طولانی برای افرادی تجویز می شود که مشکل خواب عمیق دارند. مصرف خارج از دستور پزشک، می تواند باعث عوارض جبران ناپذیری شود و باعث ایجاد وابستگی جسمانی و روانی خواهد شد، حتی اگر 1 عدد قرص بیشتر از تجویز پزشک استفاده کنید. از نشانه های اعتیاد به زولپیدم، تمایل زیاد به مصرف دارو، بی خوابی بعد از مصرف دارو، افسردگی می باشد.

ترک اعتیاد زولپیدم
درمان بصورت سم زدایی تدریجی با 14 روز بستری

درصورت وجود علائم، ادامه درمان بصورت سم زدایی تدریجی و بانظر پزشک ممکن است زمان بستری افزایش پیدا کند.

سخن پایانی

در طول مقاله با بسیاری از مواد مخدر و محرک آشناشدیم و عوارض و روش ترک آن ها را بازگو کردیم. اما موارد گفته شده تنها بخشی از خدمات درمانی مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ است. مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد در ایران و خاورمیانه شناخته می شود. خدمات درمانی و مشاوره ای در کلینیک ترک اعتیاد اهواز کمپ، تحت نظر مجرب ترین کارشناسان، پزشکان و مشاورین روانپزشکی و روانشناسی و متخصصین علوم اعصاب شناختی با پرستاری شبانه روزی مطابق آخرین استانداردهای روز دنیا انجام پذیر است.

 

منبع : ترک اعتیاد مواد مخدر



:: برچسب‌ها: ترک اعتیاد , ترک اعتیاد مواد مخدر ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()