نوشته شده توسط : منتال لند

کمپ ترک اعتیاد اهواز : اعتیاد چیست و انواع آن کدام است؟ آیا درباره چیستی اعتیاد اطلاعات دقیقی وجود دارد؟ برای شناخت اعتیاد به چه اطلاعاتی نیاز داریم و چگونه میتوانیم انواع آن را شناسایی کنیم؟

مرکز ترک اعتیاد اهواز با گردآوری اطلاعات دقیقی در رابطه با موضوع اعتیاد سعی کرده تا مطالب مهمی را در این رابطه در اختیار شما همراهان ارجمند قرار دهد. اگر تمایل دارید در این رابطه بیشتر بدانید لطفاً ما را تا انتهای مقاله همراهی بفرمایید و در انتهای آن ما را از نظرات و پیشنهادات تان مطلع بفرمایید.

همانطور که در مقاله مفهوم بیماری اعتیاد توضیح داده شد، اعتیاد به عنوان یک بیماری که دارای اشکال و انواع مختلف است تعریف می شود.

اعتیاد چیست ؛ ضعف اخلاقی یا یک بیماری

اعتیاد نوعی ناتوانی در مواجه شدن با مسائل زندگی و ناخوشی های معنوی است. به طور کلی اعتیاد یک بیماری چند وجهی ترکیبی است بر اساس علل و عوامل روحی و روانی در زندگی فرد بروز می کند. نحوه بروز اعتیاد در زندگی افراد می تواند کاملاً متفاوت باشد و به دو شکل اعتیادهای مصرفی و اعتیادهای رفتاری بروز می کند. مهمترین اعتیاد های مصرفی شامل اعیتاد به مواد مخدر، محرک و همچنین توهم زا میباشد که افراد به دلایل یاد شده به سمت آنها گرایش پیدا می کنند.

همانطور که در مقاله علائم بیماری اعتیاد توضیح داده شد، اعتیاد یک بیماری است که از طریق روش هایی برای بهبودی و متوقف سازی آن می توان استفاده کرد. اما علاوه بر درمان، می توان از بروز اعتیاد از طریق آموزشهای خودکنترلی در زندگی افراد، جلوگیری به عمل آورد. برعکس باور عمومی افراد معتاد نیز دارای اراده هستند، اما به دلیل تاثیرات مخربی که مصرف مواد بر روی سیستم عصبی آنها وارد می‌کند افراد دچار نوعی اختلال در کنترل سیستم پاداش مغزی می‌گردند که باعث تکرار و عود مجدد مصرف و اعتیاد در زندگی می گردد.

همان‌طور که می‌دانیم اعتیاد مدارهای عصبی مربوط به سیستم پاداش، انگیزه و حافظه در مغز را مختل کرده و در آن اختلال ایجاد می‌کند که البته دارای عوامل بیولوژیکی و فیزیولوژیکی نیز می باشد.

اعتیاد چیست | تاثیرات شیمیایی مواد مخدر

یکی از مشکلاتی که افراد معتاد با آن دست به گریبان هستند این است که تصور می‌کنند با استفاده از یک ماده شیمیایی که به منظور تغییر خلق از آن استفاده کرده اند، میتوانند چرخه‌های مصرف را کنترل نمایند، در صورتی که اعتیاد تلاشی به منظور کنترل چرخه های غیر قابل کنترل است.

همچنین می توان گفت اعتیاد یک فرایند بیمارگونه است که فرد را در یک سیکل معیوب برای کنترل و ارضای حس آرزوی خوشبختی قرار می دهد. بید بدانیم که اعتیاد از یک وضعیت گنگ و نامشخص آغاز میشود و به یک نهایت پر تلاطم و پردرد ختم میشود. به طور کلی افراد معتاد و مصرف کننده مواد مخدر یا اعتیاد های دیگر، از اعتیاد به منظور تغییر خلق و خو استفاده می کنند.

با بررسی‌های انجام شده مشخص شده که اعتیاد یک رفتار ضد اجتماعی نیست، بلکه نوعی بیماری است و برای بهبودی از آن باید مانند سایر بیماری ها از روشهای صحیح درمانی شناختی و یا خدمات مشاوره رواشناختی دیگر استفاده نمود.

به طور کلی اعتیاد نوعی واکنش طبیعی نسبت به تاثیرات مواد مخدر گیاهی یا شیمیایی است که باعث ایجاد تسکین موقت و ایجاد احساس شادی در افراد می گردد، اما همین موضوع باعث ایجاد وابستگی های شدید روانی و جسمی در فرد می‌گردد.

اعتیاد چیست | نحوه عملکرد اعتیاد

در حقیقت اعتیاد به انواع مواد اعتیاد آور و یا اعتیاد های رفتاری دیگر نوعی اختلال در سیستم عصبی افراد می باشد که دارای ریشه های اجتماعی، خانوادگی و روانی می باشد. می‌توان گفت که مصرف مواد مخدر بر سیستم عصبی و شیمیایی مغز افراد به شدت تاثیر می‌گذارد و احساس لذت و سرخوشی را در فرد ایجاد می‌کند. اما به این دلیل که فرد از روشهای شیمیایی و غیر طبیعی استفاده می کند، به مرور زمان کارکرد عصبی سیستم مرکزی او دچار مشکلات عدیده ای خواهد شد.

به طور کلی هنگامی که فرد درگیر اعتیاد می شود کارکرد مغز خود را به شکل پیچیده ای مختل می کند و مغز نمی تواند در موقعیتهای مختلف زندگی واکنش مناسبی را از خود نشان دهد. به همین دلیل متوقف سازی اعتیاد برای افراد معتاد بسیار پیچیده و حتی غیر ممکن به نظر می رسد، زیرا سیستم عصبی فرد دچار تغییرات بسیاری شده که کارکرد مغز را به شکل پیچیده‌ای تغییر داده است.

از طرف دیگر هنگامی که فرد مصرف مواد خود را متوقف می‌کند به دلیل اختلالاتی که در سیستم عصبی او ایجاد شده، آن شخص دچار احساسات شدید منفی مانند افسردگی، شکست و درد می شود که در نتیجه آن مجبور می شود برای رهایی از این احساسات مجدداً به مصرف روی بیاورد.

مراحل اعتیاد

همانطور که پیشتر در مقاله عوارض بیماری اعتیاد توضیح داده شد که اعتیاد چیست ، بروز اعتیاد به انواع مواد مخدر یا اعتیاد های رفتاری دیگر دارای مراحلی است که فرد را به مرور زمان دچار وابستگی های شدید روانی و جسمی می کند اما مهم ترین مراحل اعتیاد عبارتند از :

  • شناخت و آشنایی
  • شک و دودلی
  • اعتیاد و وابستگی کامل

پرواضح است که افراد از روش‌های مختلفی از طریق دوستان، خانواده و اطرافیان ممکن است با مواد مخدر آشنا شوند. در ادامه و پس از آشنایی اولیه فرد ممکن است به صورت نامنظم به مصرف مواد روی بیاورد. در این مرحله به نوعی دچار شک و دودلی می‌شود و برای رهایی از آن با میل روز افزون خود مبارزه می کند.

در انتها فرد مصرف کننده به مرحله وابستگی و اعتیاد می‌رسد و برای رسیدن به حالت نشئگی مجبور است مصرف خود را به طور مرتب افزایش دهد.

اعتیاد چیست | نشئه و خلسه !

مصرف مواد مخدر باعث ایجاد حالات مختلف روحی و روانی در افراد می گردد و مغز فرد را وارد فاز های مختلف حسی و شیمیایی می‌کند. اما نشئگی روشی است که افراد مصرف کننده با مصرف مواد شیمیایی و یا گیاهی سعی می کنند تا حس ارضا و خیال پردازی خود را اقناع کنند. تغییر حالات خلق و خو و تحریک از طریق ارضاء خیال پردازی همراه است که به آن اصطلاحاً نشئگی گفته می شود. در حقیقت هر کدام از انواع مواد محرک و یا مخدر تاثیراتی بر خلق و خوی افراد مانند احساس شادی و لذت می گذارند.

اما از طرف دیگر برخی از رفتارهای اعتیادآور مانند قمار، ولخرجی و رفتارهای جنسی افراطی باعث ایجاد حالت خلسه در افراد می شود که به نوعی باعث قطع شدن و جدا شدن از پیرامون فرد میباشد. در این حالت فرد در عین حال در دو دنیا به صورت همزمان به سر می برد بدون آنکه دیگران متوجه شوند و از دنیای اعتیاد به دنیای واقعیت در رفت و آمد می باشد.

در حقیقت خلسه این امکان را به فرد می‌دهد تا از درد، شرم و احساس گناه جدا شود و به همین دلیل مصرف مواد می تواند بسیار جذاب باشد. اما افراد معتاد به تدریج مهارت زیادی برای زیستن در حالت خلسه را به دست می آورند و از آن به منظور پوششی برای احساسات دردناک خود استفاده می‌کنند.

به طور کلی افراد معتاد عقیده دارند که از ورای اشیاء یا رفتارهایی به خصوص می توانند به طور موقت احساسات مطلوبی را به دست بیاورند و در چنین حالتی آنها با ادامه رفتار خود سعی می کنند تا یک جهش احساسی کاذب را برای خود ایجاد کنند.

سخن پایانی

همانطور که توضیح داده شد اعتیاد چیست ، اعتیاد نوعی اختلال در سیستم عصبی افراد است که دارای عوامل متعدد فیزیولوژیک یا اجتماعی می باشد. از طرف دیگر می دانیم که مصرف انواع مواد مخدر باعث می‌شود بخش هایی از مغز که مسئول ترشح مواد تاثیر گذار در احساسات افراد می باشد را به کار گرفته و فرد به صورت کاذب و موقتی به تسکین و احساس شادی و لذت دست یابد که البته همین موضوع به مرور زمان وابستگی شدید روانی و روحی ایجاد می‌کند.

عزیزان و همراهان ارجمند برای دریافت اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره رایگان و همچنین دریافت مشاوره روانشناسی ترک اعتیاد در منزل و یا دریافت خدمات ترک اعتیاد لطفاً با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

منبع : اعتیاد



:: برچسب‌ها: اعتیاد , بیماری اعتیاد , انواع اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتال لند

مفهوم بیماری اعتیاد

مرکز ترک اعتیاد اهواز مفهوم بیماری اعتیاد چیست؟ برای شناخت کامل بیماری اعتیاد چه باید کرد؟ آیا اعتیاد یک بیماری است و برای مقابله با آن چه باید کرد؟

کمپ ترک اعتیاد اهواز : آیا بیماری اعتیاد دارای مفهوم خاصی است؟ آیا تعابیری که تا امروز بشر از مفهوم بیماری اعتیاد بیان کرده به میزان کافی گویای حقیقت اعتیاد بوده است؟ آیا فردی که به یک نوع ماده مخدر مانند : نیکوتین و الکل یا یک رفتار به خصوص اعتیاد دارد، بیمار است؟ مفهوم اعتیاد چیست؟ آیا بیماری اعتیاد دارای نشانه هایی است؟

در جواب به این سوالات پاسخ های ضد و نقیضی وجود دارد. شاید بتوان گفت همانگونه که ماهیت اعتیاد وهم آلود و رازگونه است پاسخ هایی هم که به این سوالات، داده می شود، بسیار متنوع و گاهی متناقض هستند.

هنگامیکه به تاریخچه بیماری اعتیاد نگاه می کنیم در می یابیم که انسان از این بیماری مرموز و البته کشنده مطالب زیادی نمی دانسته و در طول سالیان دراز با عدم قطعیت در مورد این بیماری، بلاکلیف بوده است. بدین معنا که از تمامی علائم، نشانه ها و عوارض بیماری اعتیاد، به این نتیجه رسیده که با پدیده ای روبرو است که هیچ چیز از آن نمیداند.

حتی با همه گرفتاریها و آلامی که درصد زیادی از مردم به واسطه این بیماری با آن روبرو بوده اند باز هم نتوانسته با این پدیده مرموز با دیدی باز روبرو شود. اعتیاد همچون دیوی مخوف انسانها را به کام مرگ می کشاند و جز در موارد اندکی کسی یارای مقابله و گریز از آن را نداشت.

مفهوم بیماری اعتیاد

اگر به تاریخ شناخت انسان از بیماری اعتیاد نگاهی بیاندازیم، به نقطه عطفی از این تاریخ بزرگ و مخوف برخورد خواهیم کرد که در آن تحولی شگرف رخ داده است. به خوبی می توان دید که تمامی درب های بسته به روی معتادین به الکل به یکباره گشوده شده است.

مفاهیم مختلفی در مورد مفهوم بیماری اعتیاد وجود دارد که برای شناخت بیشتر این بیماری کشنده باید در نظر گرفته شود. در مقاله پیش رو با توضیح در مورد برخی از جنبه های بیماری اعتیاد سعی شده تا درک درستی در مورد مفهوم این بیماری پیدا کنیم.

هرکسی که با آن اعتیاد دست و پنجه نرم کرده و یا با آن در زندگی خود گرفتار بوده است، می داند که اعتیاد به الکل و اعتیاد به مواد مخدر چیزی است که نمی توان به سادگی آن را تشریح کرد. علت وجود مشکل اعتیاد، آن چیزی نیست که بتوان به سادگی آن را شناخت. اکنون برنامه ها و روش های مختلفی برای درمان افراد دارای مشکل اعتیاد وجود دارد.

در سالهای اخیر این ایده و مفاهیم مختلفی که منجر به بحث و گفتگو و پرسش های زیادی درمورد مفهوم بیماری اعتیاد چیست، شده است. با تمام رویکردها و مفاهیم مختلفی که یافت شده است، درمان اعتیاد برای کسانی که واقعاً به آن نیاز دارند، می تواند دشوار باشد. یک فرد الکلی یا معتاد می تواند قبل از پیدا کردن مفهوم اعتیاد نمی تواند از پس اعتیاد خود بر بیاید.

نکته :

روش های درمانی برای افراد دیگر با انواع بیماری های دیگر کاملا متفاوت از افراد بیمار اعتیاد می باشد و این موضوع باید مد نظر قرار بگیرد. در حقیقت برای کمک به یک فرد معتاد به الکل و یا انواع مخدر دیگر، نباید از جستجوی تمام مفاهیم و گزینه های درمانی اجتناب کرد. در زیر سه مفهوم اعتیاد آورده شده است که اغلب در تلاش های توان بخشی مورد بحث و استفاده قرار می گیرند.

اعتیاد ؛ مفهوم یک اختلال

مفهوم بیماری اعتیاد به عنوان یک پدیده مرموز و عالم گیر مورد بحث و بررسی های بسیاری قرار گرفته است. شاید بتوان گفت همین بررسی ها و کنکاش ها توانسته در بهبودی از اعتیاد نقش مهمی را ایفا نماید. مفهوم اعتیاد به عنوان تغییر محسوسی در سیستم عصبی مرکزی فرد است که ناشی از ناتوانی در ترک اعتیاد به مواد مخدر و الکل تعریف می گردد. اما این تمامی مفهوم اعتیاد را نشان نمی دهد و نکاتی ورای آن نیز وجود دارد که بیشتر توضیح داده خواهد شد.

می توان گفت که علائم بیماری اعتیاد می تواند باعث ناتوانی عصبی و شناختی در فرد گردد. اینگونه تغییرات در ذهن همیشه در افراد الکلی یا معتاد وجود دارد و تنها با هوشیاری می توان آن را کاهش داد. مفهوم بیماری  اعتیاد در اکثر قدم های دوازده گانه و مبتنی بر بهبودی روحی، روانی و عاطفی یافت می شود و به عنوان یک روش درمانی استاندارد توسط اکثر روش های توانبخشی و حتی دارو درمانی نیز استفاده می شود. این بحث و تحقیقات از آن منظر مهم و حیاطی هستند که اغلب مردم به سختی می توانند به اعتیاد خود و یا اطرافیانشان را مانند بیماری های دیگر نگاه کنند و به شکلی اعتیاد برای آنها ماهیت یک بیماری ندارد. با این حال، بسیاری از متخصصین درمانی و حتی قانونی از اعتیاد به عنوان یک “بیماری” یاد می کنند.

نقص یا مفهوم بیماری اعتیاد !

یکی از بزرگترین معضلاتی که در رابطه با مفهوم اعتیاد وجود دارد این است که تعریف مشخص و دقیقی از این ناخوشی چند وجهی وجود ندارد، به همین دلیل هنگامی که افراد درگیر اعتیاد می‌شوند، بیمار بودن آنها نادیده گرفته می‌شود. به این معنا که اعتیاد تا سال‌ها به عنوان یک بیماری شناخته نمی‌شد و بیشتر به عنوان یک جرم اجتماعی و اخلاقی در نظر گرفته می‌شد و به فرد معتاد به عنوان یک مجرم که دارای انحطاط اخلاقی است نگاه می شد.

تا پیش از این تصور می‌شد که فرد به صورت خود خواسته معتاد شده است و اعتیاد برای او یک انتخاب است. اما پس از تحقیقات انجام شده در رابطه با موضوع اعتیاد، حقیقت بیماری اعتیاد برای محققین روشن گشت که این ناخوشی، یک بیماری پیشرونده و کشنده است که حدودا ۶ درصد از افراد به آن مبتلا می شوند.

در ادامه محققین به بررسی آثار و دلایل اعتیاد در افراد پرداختند و به مرور متوجه شدند که عوامل متعددی در اعتیاد افراد و مفهوم بیماری اعتیاد موثر  هستند. در همین رابطه مهمترین این علائم عبارتند از:

  • پیشینه خانوادگی افراد
  • موقعیت های اجتماعی
  • پیشامدهای رفتاری
  • ژنتیک و عوامل دیگر

اعتیاد ؛ یک محصول

در حقیقت هنگامی که در مورد مفهوم بیماری اعتیاد صحبت می شود، موضوعات اساسی که باعث بروز اعتیاد در افراد می گردد، مورد توجه قرار می‌گیرد. اعتیاد به الکل و انواع مواد مخدر دیگر در حقیقت محصولی از این عوامل ایجاد کننده اعتیاد می باشند. در نتیجه برای بررسی هر چه بیشتر مفهوم اعتیاد باید به عواملی که بر این موضوع تاثیر می‌گذارند توجه گردد.

یکی از مهم‌ترین المانهایی که باید در نظر گرفت، عواملی هستند که بر روی ایجاد اعتیاد و گرایش به مصزف مواد مخدر و یا الکل، تاثیر مستقیم می‌گذارند. اما نکته حائز اهمیت این است که عوامل ایجاد کننده اعتیاد می توانند بسیار گسترده باشند که در هر فرد ممکن است این موارد به اشکال مختلف وجود داشته باشند. برخی از این عوامل ممکن است تاثیرات بیشتری در گرایش به اعتیاد داشته باشند.

عوامل عاطفی و روانی

از مهمترین عواملی که می توانند به شدت در گرایش افراد به مصرف مواد مخدر و یا الکل تاثیرگذار باشند، اختلالات روانی و عاطفی هستند. در همین رابطه می‌توان گفت که، عوامل روانی که در اثر ضربه های شدید در دوران کودکی و یا حتی بر اثر عوامل ژنتیکی و پزشکی در افراد به وجود می آیند، می تواند اختلالات روانی را در افراد ایجاد نماید که البته همین موضوع می تواند بر گرایش به اعتیادهای مصرفی و انواع اعتیادهای رفتاری موثر باشد.

هنگامی که یک فرد در اثر مشکلات احساسی و درونی خود متحمل دردهای روانی می گردد، در سنین بزرگسالی برای غلبه بر این احساسات آزاردهنده و سرکوب عوامل درونی درد زا به مصرف الکل و مواد مخدر گرایش پیدا می‌کند. به این ترتیب مشخص می شود که مشکلات درونی افراد می تواند نقش بسیار پررنگی در ایجاد اعتیاد و بروز آن داشته باشد.

مفهوم بیماری اعتیاد | درمان افراد

همانطور که در بیان مفهوم اعتیاد گفته شد، افرادی که دارای اختلالات روانی و مشکلات عاطفی دیگر هستند، در سنین بزرگسالی به شکلی جدی نسبت به مصرف مواد مخدر و همچنین تاثیراتی که مصرف مواد مخدر و یا الکل در آنها بر جای می گذارد، واکنش نشان می‌دهند و گرایش شدیدی به مصرف آن پیدا می کنند. می توان گفت که افراد معتاد غالباً از بیماریهای همراه که البته جزوه بیماری های روانی و روحی محسوب می شوند در عذاب هستند. به عبارت دیگر، یکی از عوامل اعتیاد به مواد مخدر و یا الکل وجود بیماری های همراه مانند انواع اختلالات روانی و شخصیتی می باشد.

هنگامی که به یک فرد که به مخدر افیونی مانند ماده مخدر هروئین اعتیاد پیدا کرده گفته می شود که چرا اعتیاد خود را متوقف نمی کند، با واکنشی که از او مشاهده می شود متوجه می شویم که فرد بیمار اعتیاد توانایی متوقف سازی اعتیاد خود را ندارد. این فرد قدرت کنترلی برای متوقف سازی اعتیاد خود ندارد و به شکل پیچیده تحت تاثیر سیطره اعتیاد خود قرار گرفته است. در چنین حالتی متوجه می‌شویم که روند درمانی افراد برای بهبودی از اعتیاد شامل مراحل پیچیده درمانی می باشد.

مفهوم بیماری اعتیاد | مراحل درمانی اعتیاد

یکی از پیچیده ترین بیماری هایی که افراد در طول تاریخ با آندست به گریبان بوده اند؛ مفهوم بیماری اعتیاد است. در حقیقت اعتیاد یک بیماری چند بعدی است که افراد را به اشکال مختلف تحت تاثیر قرار می دهد و زندگی آنها را به ورطه نابودی می‎کشاند. برای درمان اعتیاد به کمک های تخصصی نیاز است و فرد باید از لحاظ روانی به نقطه ای رسیده باشد که بتواند از متخصصین امر درخواست کمک نماید.

نکته حائز اهمیت در رابطه با روند درمانی افراد آگاهی از این موضوع مهم است که افراد معتاد بدون آمادگی روانی لازم نمی توانند کمک دریافت کنند.

اعتیاد یک بیماری چند وجهی است که فرد را از نظر جنبه های مختلف روانی، روحی و جسمی تحت تاثیر خود قرار می دهد. در همین رابطه روش های توانبخشی متعددی در زمینه اعتیاد برای افراد وجود دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره شده است:

  • ۱- روش های درمانی فردی
  • ۲- روش های درمانی گروهی
  • ۳- روش های درمانی
  • ۴- مراکز درمانی گروهی
  • ۵- روش های دوازده قدمی

هر کدام از این روش ها به افراد در رویه درمانی کمک می کنند و هر شخص بر اساس شرایط موجود می تواند از یک یا چند روش استفاده نمایند. برای آنکه افراد بتوانند از روش های درمانی مناسب استفاده کند باید از مشاوره های تخصصی در زمینه اعتیاد و بهبودی از آن استفاده نمایند. در همین راستا مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ با ارائه خدمات مشاوره در زمینه ترک اعتیاد و بهبودی از آن آماده کمک رسانی به افراد معتاد می باشد.

عزیزان و همراهان ارجمند برای دریافت اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره رایگان در زمینه بستری نمودن فرد معتاد در یکی از مراکز همکار ترک اعتیاد اهواز کمپ و همچنین دریافت مشاوره روانشناسی تلفنی ترک اعتیاد در منزل لطفا با مشاورین ما در کمپ ترک اعتیاد اهواز تماس حاصل فرمایید.



:: برچسب‌ها: مفهوم بیماری اعتیاد , اعتیاد , اعتیاد به مواد مخدر , بیماری اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : منتال لند

همان طور که پیشتر توضیح داده شد، مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ با همکاری مراکز درمان اعتیاد در سراسر کشور به صورت کاملا مستقل همکاری دارد. این مرکز درمان آنلاین با مراکز ترک اعتیاد مجاز که دارای مجوزهای لازم از طرف سازمان های ذیربط مانند سازمان بهزیستی هستند، همکاری دارد. در حقیقت این مراکز درمانی که دارای مجوز فعالیت و بستری بیماران اعتیاد هستند، از طریق وب سایت مرکز ترک اعتیاد اهواز به خانواده‌های مبتلا به اعتیاد معرفی شده و آنها پس از اقدامات اولیه فرد معتاد را در مرکز مربوطه بستری خواهند نمود و روند درمان بیمار را آغاز می‌کنند.

در همین رابطه باید گفت که کمپ ترک اعتیاد اهواز در روند درمان افراد به هیچ وجه دخالتی نداشته و تمامی مراحل درمان از شروع تا پایان به عهده مراکز ترک اعتیادی است که با مجوزهای صادر شده اقدام به بستری نمودن افراد معتاد مبادرت می ورزند. در این بین شایسته است خانواده‌ها از شرایط و امکانات مراکز ترک اعتیاد اطلاع پیدا کرده و در مورد مرکز ترک اعتیاد خود با اطمینان اقدام نمایند.

در این بین گردانندگان وبسایت کمپ ترک اعتیاد اهواز هیچ مسئولیتی در قبال افراد بستری شده در مراکز درمانی ندارند و تنها به معرفی مراکز درمان استاندارد می پردازند.

درباره مرکز ترک اعتیاد اهواز ؛ رسالت ما 

در این بین هدف و رسالت ما در مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ، تنها کمک به افراد در بند اعتیاد و خانواده‌های آنها می‌باشد. این مرکز آنلاین با جمع‌آوری اطلاعات دقیق در رابطه با بیماری اعتیاد و زمینه‌های علمی و روانشناختی مرتبط با آن سعی دارد تا با در اختیار گذاشتن مطالب آموزشی به روند درمان فرد معتاد و خانواده های آنها کمک نماید.

در این بین باید اذعان داشت که مطالب ارائه شده در وبسایت اهواز کمپ به هیچ عنوان سندیت علمی ندارند و افراد باید با استفاده از نظریه‌های تخصصی درمانگران اعتیاد مانند روانشناسان و یا روان‌پزشکان روند درمان خود را طی کنند. اگر چه در تهیه مقالات در این وبگاه دقت بسیار می شود تا مقالات ارائه شده در وب سایت اهواز کمپ از منابع معتبر تهیه شوند، اما به هیچ وجه نمی توان به عنوان یک منبع پزشکی یا علمی به این مقالات نگریست.

در حقیقت پیشنهاد ما به عنوان گردانندگان مرکز ترک اعتیاد اهواز این است که افراد و خانواده ها حتماً باید از کمک های تخصصی مشاوران، روانشناسان و روانپزشکان در زمینه بهبودی از اعتیاد بهره ببرند و نباید به مطالب موجود در اینترنت و وب سایت های دیگر اکتفا نمایند.

معرفی مرکز درمان اعتیاد ؛ خط مشی    

مهمترین نکته در رابطه با خط مشی کمپ ترک اعتیاد اهواز این است که ما نسبت به درمان بیماران خود متعهد هستیم و برای بهبودی آنها، اراده خود را به کار بسته ایم. خط مشی مرکز ترک اعتیاد اهواز بر اساس اصول روحانی و انسانی پایه ریزی شده است که مهمترین آن تعهد و صداقت در عمل می باشد.

در این مرکز درمانی و مراکز همکار، کادر درمانی موجود به شکل شبانه روزی صادقانه و عاشقانه برای درمان بیماران اعتیاد مشغول به کار هستند. این تفکر خط مشی ما در این مرکز درمانی است و تنها مراکزی که به آن پایبند می مانند می توانند جزئی از این مجموعه درمانی باشند. مراکز همکار در حقیقت پاسخگوی بیماران و خانواده‌های آنها هستند و با تمام توان خود برای رضایت آنها تلاش می کنند.

درباره مرکز ترک اعتیاد اهواز ؛ نیازهای شما 

از طرف دیگر افراد مبتلا به اعتیاد نیازمند اصول درمانی هستند که بتواند پاسخگوی نیازهای آنها برای بازگشت به زندگی دوباره باشد. در این بین تجربه و تخصص افراد و تیم درمانگران و همچنین خدمات مشاوره روانشناسی می‌تواند موثر بوده و روند درمان را سهولت بخشد. بر اساس تجربیات و تخصصی که در مراکز درمان اعتیاد وجود دارد نیازهای افراد برای ادامه روند درمان شناسایی شده و بر اساس آن امکاناتی در اختیار مددجویان قرار خواهد گرفت که آنها بتوانند روند درمان خود را با اطمینان خاطر و در آرامش کامل سپری نمایند. 

منبع نوشته : مرکز ترک اعتیاد اهواز کمپ



:: برچسب‌ها: مرکز ترک اعتیاد , مرکز ترک اعتیاد اهواز , کمپ ترک اعتیاد اهواز , کمپ ترک اعتیاد ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1400 | نظرات ()